نصب سردیس شهدا و مشاهیر قزوین در بوستان مشاهیر
کد خبر: 3791468
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲

نصب سردیس شهدا و مشاهیر قزوین در بوستان مشاهیر

گروه اجتماعی ــ مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین، از نصب سردیس شهدا و مشاهیر شهر قزوین در بوستان مشاهیر خبر داد.

نصب سردیس شهدا و مشاهیر شهر قزوین در بوستان مشاهیر

به گزارش ایکنا از قزوین، پس از اجرای موفق اولین سمپوزیوم ساخت سردیس شهدا و مشاهیر شهر قزوین در شهریورماه سال جاری، سردیس شهدا و مشاهیر ساخته شده در بوستان مشاهیر نصب شد.
اولین سمپوزیوم ساخت سردیس شهدا و مشاهیر شهر قزوین با حضور 13 هنرمند سرشناس کشور و 2 هنرمند بومی شهر قزوین از دوم تا نهم شهریورماه برگزار شد و در این سمپوزیوم سردیس 15 تن از شهدا و مشاهیر شاخص شهر و استان قزوین با استفاده از خمیر مجسمه‌سازی ساخته شد.
شهر قزوین با داشتن سابقه مهم تاریخی و موقعیت ممتاز جغرافیایی، نقش مهمی در پرورش شخصیت‌های برجسته داشته و تاکنون مشاهیر بزرگی در عرصه‌های مختلف از این شهر کهن برخاسته اند که همین امر نشانگر وسعت فرهنگی چشمگیر این شهر دارد. در این راستا این سمپوزیوم با هدف ایجاد زمینه مشارکت فعال هنرمندان مجسمه ساز به منظور تجلیل از مقام والای شهدای شاخص و مفاخر فرهنگی قزوین و توسعه و تبیین نقش هنر مجسمه سازی در نیل به این هدف، سیاستگزاری و اجرا شد.
معرفی مشاهیر برجسته شهر قزوین به شهروندان قزوینی به ویژه نسل نوجوان و جوان با ابزار هنر، جذب گردشگر از نقاط مختلف ایران برای بازدید از این رویداد هنری و معرفی مشاهیر و اماکن مهم تاریخی شهر به صورت توامان و بسترسازی برای هنرمندان فعال در عرصه مجسمه سازی برای عینیت بخشیدن به ایده های هنری شان در معرفی مشاهیر شهر قزوین از دیگر اهداف این سمپوزیوم است.
در این سمپوزیوم سردیس مفاخر و شهدای شاخص قزوین شامل حمداله مستوفی، عبید زاکانی، میرعماد قزوینی، عمادالکتاب، علامه علی‌اکبر دهخدا، شهید ثالث، آیت‌الله علامه رفیعی، عارف قزوینی، نسیم شمال، آیت‌الله باریک‌بین، سیدعلی‌اکبر ابوترابی، شهید رجایی، شهید بابایی، شهید لشگری و شهید حسن‌پور ساخته شده است.
انتهای پیام

captcha