رقابت قرآن‌آموزان ۱۱ استان در مسابقات سراسری قرآن بیت‌الاحزان
کد خبر: 3791501
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶

رقابت قرآن‌آموزان ۱۱ استان در مسابقات سراسری قرآن بیت‌الاحزان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مرحله نهایی هفدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان با رقابت ۲۲۸ نفر از قرآن‌آموزان این مؤسسه از ۳۱ شهر و ۱۱ استان در شیراز برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه این مؤسسه در طول سال برنامه‌های متنوعی را ویژه قرآن‌آموزان و علاقه‌مندان به ساحت قرآن كریم برگزار می‌كند، گفت: یكی از مهم‌ترین برنامه‌های ما برگزاری هر ساله مسابقات و ایجاد رقابت‌های قرآنی میان قرآن‌آموزان مؤسسه است.
وی افزود: در این راستا هر ساله مسابقات قرآن میان قرآن‌آموزان شعب مؤسسه بیت‌الاحزان در سراسر كشور برگزار می‌شود كه این مسابقات در سه مرحله شعبه، شهرستان و نهایی برگزار می‌شود.
شاهسونی با یادآوری اینكه مسابقات مرحله شعبه و شهرستان طی ماه‌های گذشته برگزار شده است، گفت: مرحله نهایی هفدهمین دوره مسابقات قرآن بیت‌الاحزان در روز پنج‌شنبه، 2 اسفندماه در دانشكده مطالعات تطبیقی قرآن كریم شیراز برگزار خواهد شد.
عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی از رقابت 228 نفر از 65 شعبه و مركز شبانه‌روزی بیت‌الاحزان در این دوره از مسابقات خبر داد و گفت: از این تعداد 172 نفر بانوان و 56 نفر آقا هستند كه از 31 شهر و 11 استان كشور به رقابت خواهند پرداخت.
وی با با بیان اینكه این مسابقات در رشته‌های حفظ یک، سه، پنج، 10، 20 جزء و کل قرآن کریم و همچنین ترجمه و مفاهیم برگزار می‌شود، گفت: رشته‌های حفظ 5 جزء و 10 جزء با 37 شرکت‌کننده بیشترین استقبال را در بخش بانوان داشته و در بخش آقایان نیز رشته حفظ یک جزء با 18 شرکت کننده شلوغ‌ترین رشته بوده است.
شاهسونی با تصریح اینکه در میان شعب بیت‌الاحزان نیز شعبه سروستان با 11 شرکت‌کننده، بیشترین نماینده را به این دوره از مسابقات اعزام کرده است، اظهار کرد: آیین اختتامیه این دوره از مسابقات ساعت 14 تا 16 روز پنج‌شنبه، 2 اسفندماه در سالن اجتماعات دانشکده علوم قرآنی شیراز برگزار خواهد شد و سه نفر برتر هر رشته با اهدای جوایز و تقدیرنامه مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.
انتهای پیام

captcha