افتتاحیه همایش «مذاهب اسلامی» در زاهدان برگزار شد
کد خبر: 3791502
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳

افتتاحیه همایش «مذاهب اسلامی» در زاهدان برگزار شد

گروه معارف ــ آیین افتتاحیه سی‌امین همایش علمی ـ تحقیقی مذاهب اسلامی امروز، ۳۰ بهمن‌ماه در سالن اجتماعات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان برگزار شد.

افتتاحیه همایش «مذاهب اسلامی» در زاهدان برگزار شد

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، آیین افتتاحیه سی‌امین همایش علمی ـ تحقیقی مذاهب اسلامی امروز، ‌30 بهمن‌ماه در سالن اجتماعات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان برگزار شد.
آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان، در این مراسم بیان کرد: اسلام دین رحمت، اخوت و برابری است؛ اسلام دینی است که می‌گوید کشتن یک نفر، برابر با کشتن همه انسان‌هاست، اما دنیای استکبار توطئه‌هایی کرده است که امروز دین اسلام را مساوی با خشونت بدانند.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: اگر دین اسلام آن‌طور که واقعاً هست، به دنیا معرفی شود، طولی نمی‌کشد که تمام دنیا جذب آن می‌شوند، بنابراین دنیای استکبار دست به‌کار شد تا جلوی این امر را بگیرد؛ یکی از طرق رسیدن به این هدف، گسترش پدیده تکفیر بود.
وی پدیده تکفیر را ابزار دشمن برای گسترش موج اسلام‌هراسی در دنیا دانست و افزود: گسترش تکفیر در سرزمین‌های اسلامی سبب شد تا چهره‌ای غیرواقعی، خشن و زشت از این دین رحمانی مخابره شود.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: امروز مسئله تکفیر بزرگترین مشکل جهان اسلام است و مقابله با تفکر تکفیری و جلوگیری از گسترش آن باید دغدغه اصلی علمای شیعه و سنی عالم باشد.

دامن زدن به مسائل تفرقه‌انگیز موجب عقب‌ماندگی جامعه می‌شود
مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان نیز در این مراسم بیان کرد: افراط و تفریط از سوی هر مذهبی باشد، نکوهیده است، چراکه اسلام، دین اعتدال است و افراطی‌گری را قبول ندارد.
وی ادامه داد: پرداختن و دامن زدن به مسائل تفرقه‌انگیز همواره عقب‌ماندگی جامعه و منطقه را به‌دنبال داشته است، در حالی‌که اگر وحدت و برادری خود را با تحمل همدیگر حفظ کنیم، همه ما لذت آن را در برابر چشم دشمنان امت اسلامی لمس می‌کنیم.
مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان اظهار کرد: امروز دشمنان اسلام منتظر فرصتی هستند تا وحدت میان شیعه و سنی را بر‌هم بزنند؛ در چنین شرایطی باید بیشتر مراقب کلام خود باشیم، نباید این فرصت را برای دشمن ایجاد کنیم.
مولوی عبدالحمید امنیت را مهمترین عامل رسیدن به توسعه دانست و بیان کرد: دشمنان اسلام سعی دارند با ایجاد ناامنی، از توسعه منطقه جلوگیری کنند. برای رسیدن به توسعه پایدار باید روی وحدت تکیه کرد.

انتهای پیام

captcha