نیازمندی‌های مطالعات انقلاب اسلامی/ جایزه جهانی انقلاب اسلامی و‌ امام خمینی(ره) راه‌اندازی شود
کد خبر: 3791523
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶
دارابی بیان کرد:

نیازمندی‌های مطالعات انقلاب اسلامی/ جایزه جهانی انقلاب اسلامی و‌ امام خمینی(ره) راه‌اندازی شود

گروه دانشگاه - معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما در آیین رونمایی از ۴۰ دستاورد در حوزه مطالعات انقلاب اسلامی گفت: لازم است جایزه جهانی با عنوان انقلاب اسلامی و ‌امام خمینی(ره) را در جهان راه بیاندازیم.

نیازمندی‌های مطالعات انقلاب اسلامی/ جایزه جهانی انقلاب اسلامی و‌ امام خمینی(ره) راه‌اندازی شودبه گزارش خبرنگار ایکنا، علی دارابی، معاون امور استان‌ها در سازمان صداوسیما، در بخشی از آیین رونمایی از ۴۰ اثر حوزه مطالعات انقلاب اسلامی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب برگزار شد، گفت: اهمیت تولید آثار در حوزه مطالعات انقلاب اسلامی در شرایط کنونی باید بررسی شود. واقعیت این است که انقلاب اسلامی در دهه‌های پایانی قرن بیستم بزرگ‌ترین رخداد قرن بود و خیلی‌ها از آن به عنوان رنسانس قرن بیستم یاد می‌کنند.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ثابت کرد که نقش فرهنگ، زنان، ایدئولوژی در انقلاب‌ها باید مورد توجه قرار گیرد. انقلاب اسلامی نشان داد فرجام همه انقلاب‌ها قرار نیست به کمونیست مبدل شود و این‌گونه نبود که گرایش به سمت شرق یا غرب پیدا کند. امروزه به نادرستی برخی رسانه‌های غربی بیان می‌کنند ملت ایران می‌دانستند چه چیزی نمی‌خواهند، اما نمی‌دانستند چه چیزی می‌خواهند. این بیان اشتباه بزرگ تاریخی است، دیوارنوشته‌های مردم آن زمان در خیابان‌ها استقلال و آزادی بود و بعد هم در رفراندوم انتخاب جمهوری اسلامی مبین خواسته مردم بوده است.
دارابی افزود: جواب‌های دیروزی پاسخ‌های امروزی را طلب می‌کند. انقلاب اسلامی انقلاب علمی، معرفتی و عقلانی است و بر اساس این مؤلفه‌ها باید پاسخ به سؤالات امروزی صورت بگیرد. امروز زمان گذر از تحلیل‌های صرف به تحلیل‌های عمیق و میدانی است. در این راستا باید روش‌شناسی و متدلوژی علمی در دستور کار قرار گیرد. اسناد طبقه‌بندی شده انقلاب اسلامی باید در اختیار محققان قرار گیرد.
معاون سازمان صداوسیما گفت: نکته دیگر اینکه باید آثار و تولیداتی در عرصه جهانی در زمینه‌های مختلف از جمله کار‌های نمایشی و کتاب عرضه کنیم. باید جایزه جهانی با عنوان انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) را در جهان راه بیاندازیم.
وی افزود: همچنین نیاز داریم در عرصه حمایت از مؤلفان و ناشران این حوزه کار جدی انجام دهیم و نیاز به یک باشگاه و پاتوقی داریم که این‌ها کنار هم جمع شوند. نگاه آینده پژوهانه به انقلاب اسلامی نکته مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و تأثیر تغییر و تحولات جهانی بر ۵۰ سال آینده جمهوری اسلامی را باید بررسی کنیم.
دارابی یادآور شد: پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها باید بتوانند مسائل و پرسش‌های حوزه مطالعات انقلاب اسلامی را پاسخ بگویند، اما این‌گونه نیست و این اتفاق نمی‌افتد. از آن طرف باید تدریس در حوزه انقلاب اسلامی را به متعهدترین افراد بسپاریم تا این انقلاب را به گنجینه بزرگی تبدیل کنیم و همه از آن بهره‌مند شوند.
انتهای پیام
captcha