ایجاد 82 هزار شغل در مناطق محروم کشور
کد خبر: 3791527
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
مخبر خبر داد:

ایجاد 82 هزار شغل در مناطق محروم کشور

گروه جامعه ــ رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به اجرای ۴۰ هزار پروژه زیربنایی و اقتصادی در مناطق محروم از ایجاد ۸۲ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در این مناطق طی هفت ماه گذشته خبر داد.

ایجاد 82 هزار شغل در مناطق محروم کشوربه گزارش خبرنگار ایکنا؛ مراسم شکرانه بهره‌برداری از ۴۱ هزار شغل مستقیم طرح‌های کارآفرینی ایجاد شده در سال ۹۷ توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره)، امروز شنبه ۳۰ بهمن‌ماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و همچنین سعید جعفری، مدیرعامل بنیاد برکت، به همراه جمعی از کارآفرینان نمونه کشوری در محل نمایشگاه و دستاوردهای این ستاد برگزار شد.

محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در ابتدای این مراسم ضمن تبریک به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی و تسلیت بخاطر شهادت پاسداران کشور در حادثه تروریستی چند روز گذشته و وفات حضرت ام‌البنین(س)، گفت: کشور ما علی‌رغم همه تهدیدات و دشمنی‌ها باز هم توانست پایه‌های انقلاب اسلامی را شکل دهد و این اتفاقات تنها به برکت لطف خداوند و توجه حضرت حجت(عج) بود. خداوند این انقلاب را حفظ کرد و اراده او بر این پیروزی بود.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم این روند ادامه داشت. در آن سال‌ها دشمن تلاش می‌کرد تا به کشور لطمه وارد کند، ولی بازهم به فضل خداوند جریان موفقیت پیروزی انقلاب اسلامی ادامه پیدا کرد تا اینکه با تفرقه‌افکنی دشمنان، کشور با هشت سال جنگ تحمیلی مواجه شد، اما در جریان جنگ تحمیلی هم به فضل خداوند توانستیم پیروز و موفق بیرون بیاییم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) افزود: اما در این سال‌ها از ابتدای انقلاب تاکنون یک نقطه مشترک وجود داشته و آن هم بحث تحریم‌ها بود. در تحریم‌هایی که نظام سلطه بر مردم و جمهوری اسلامی وارد کرد، بیشترین آسیب متوجه مردم جامعه شد. خاطرم هست که در زمان بختیار تیمی از ساواک به اسرائیل می‌روند و درخواست می‌کنند تیم آموزشی را برای عوامل ساواک سامان دهند و آنها هم می‌آیند. اسرائیلی‌ها در این جریان گفتند وقتی آمدیم یک روز خود را شبیه ایرانی‌ها کردیم و دیدیم که نیروهای نظامی شاه مردم را به رگبار می‌بندند، اما با این وجود مردم همچنان به سمت تفنگ‌ها حرکت می‌کنند؛ گفتیم این مردم مانند یک سلاح هستند، که قابل دفاع نیست.

وی با بیان اینکه کشور و مردم ما امروز در یک جنگ وسیع اقتصادی قرار دارند که باید این اتفاق و جنگ را بپذیریم و آن را قبول کنیم، گفت: امروز تمام کشور متأثر از این جنگ هستند و در این جریان راهی به جز تکیه به مردم نداریم. این تکیه به مردم از دستاوردهای انقلاب است که نشان داد با تکیه به مردم می‌توان پیروزی‌های بزرگی را به دست آورد و در همه دنیا هم این اتفاق افتاده است و هر جا که به مشکل برمی‌خوردند آن را با تکیه به توان مردم مرتفع می‌کنند. بعد از انقلاب پیشرفت‌های سنگینی در حوزه نظامی داشته‌ایم اما آنچه انقلاب را نگاه داشته، همین مردم هستند. روح بیانیه مقام معظم رهبری هم برای گام دوم انقلاب تأکید بر همین بسیج مردمی است.

مخبر در ادامه با بیان اینکه محوریت ما در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری توجه ویژه به مردم است، گفت: بر همین اساس معلومات گسترده‌ای را برای محرومیت‌زدایی و اشتغال در مناطق محروم کشور و با هدف خدمت به مردم انجام دادیم و خوب است که مردم بدانند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با بیان اینکه ظرف سال‌های اخیر بیش از 40 هزار پروژه زیربنایی و اقتصادی با سرمایه گذاری 50 هزار میلیارد تومانی اجرا شد، اظهار کرد: سهم ستاد اجرایی فرمان امام در این طرح‌ها زیر 12 درصد بوده و بخش وسیعی از منابع مردمی در این پروژه‌ها مورد استفاده قرار گرفت. در این راستا تاکنون هزار و 550 مدرسه، هزار و 200 مرکز فرهنگی، 30 هزار واحد مسکونی، 11 باب بیمارستان با دو هزار و 500 تخت بیمارستانی، 159 مرکز جامع بهداشتی و خدمات آموزشی بسیاری به بهره‌برداری رسید.

مخبر در ادامه از کمک به حدود 10 هزار زوج نابارور در مناطق محروم، سخن گفت و افزود: فعالیت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در تولد نوزادان و کمک به زوج‌های نابارور از پروژه‌هایی بود که باعث شادی و لبخند مقام معظم رهبری بود. همچنین در مهرماه امسال حدود 300 هزار لوازم‌التحریر با مشارکت خیرین و خود مردم برای مناطق محروم ارسال شد.

وی در ادامه تصریح کرد: آنچه که در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و بنیاد برکت به دنبال آن بودیم و برای آن بررسی‌های میدانی بسیاری انجام دادیم، الگوهای اشتغال محور بود. در این مسیر تلاش کردیم که این الگوها را ساماندهی کنیم و بر همین اساس طی هفت ماه اخیر بیش از 41 هزار شغل در مناطق محروم ایجاد شد، علاوه بر این که 41 هزار شغل غیرمستقیم هم به واسطه این تعداد اشتغال‌زایی مستقیم، ایجاد شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با بیان اینکه مشکل اشتغال در کشور حدود چهار میلیون شغل است، از میزان کم صید ماهی در کشور انتقاد کرد و گفت: متأسفانه امروز صنایع آب‌بر کشور را به مراکزی که آب نیست، برده‌ایم و آب شرب مردم را به این صنایع می‌دهیم. در استان‌های شمالی میانگین بارندگی هزار و 300 میلیمتر و وسعت این استان‌ها به اندازه هلند است. در این کشور سالانه 85 میلیارد دلار درآمد از کشاورزی دارند ولی این رقم در کشور ما 400 میلیون دلار است. 35 درصد درآمد برخی کشورها از جمله کره و چین از محل کشتی‌سازی تأمین می‌شود، اما ما کاری در این زمینه انجام نداده‌ایم.

وی بیان کرد: امروز در ستاد اجرایی فرمان امام(ره) یک نقطه عطفی ایجاد و باعث شده که ما در طرح‌های اجتماع محور نزدیک به ۲۰ هزار شغل ایجاد کنیم. هدف ما در تمامی این برنامه صرفه اقتصادی نیست و به صراحت اعلام می‌کنیم که هر تشکیلات خصوصی که اعلام آمادگی کند حاضریم از یک تا 100 درصد شرکت‌های ستاد اجرایی فرمان امام را به آنها واگذار کنیم، چراکه هدف ما درآمدزایی نبوده و هدفمان حل مشکل مردم است.

مخبر اضافه کرد: ما برای سال آینده تصمیم داریم این 40 هزار شغل مستقیم را به 70 هزار شغل برسانیم و تلاش می‌کنیم ستاد اجرایی فرمان امام(ره) را به یک نقطه، کانون و سنبل ما می‌توانیم تبدیل کنیم.

به گزارش ایکنا؛ در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری نیز به ایراد سخنرانی پرداخت. وی با بیان اینکه خدا را شاکریم که امروز این بنیاد بسیار بابرکت شده است، اظهار کرد: همه این اقدامات و ایجاد اشتغال‌ها با عشق بود، بطوری‌که از یک نهال کوچک امروز به یک درخت تنومند با شاخه‌های بسیار زیاد تبدیل شده است.

وی در ادامه به حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اشاره کرد و گفت: راهپیمایی امسال همانطور که رهبر معظم انقلاب پیش‌بینی کرده بودند، بسیار شکوهمند برگزار شد و همه دیدیم که چگونه رهبر انقلاب این راهپیمایی شکوهمند را پیش‌بینی کردند. در حالی که مردم با فشار‌های اقتصادی عظیمی مواجه هستند و این فشار‌ها بیشتر متوجه خانواده‌های متوسط و رو به پایین است، این جمعیت در آن هوای سرد، بارانی و برفی حضور مستحکمی داشتند و تا زمانی که این استحکام بین مردم وجود دارد، دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری به صحبت‌های رهبر معظم انقلاب در حرم امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب فرمودند: «وقتی امام آمد دو کار بسیار مهم را انجام داد؛ اول اینکه نسبت به برانداختن نظام شاهنشاهی اقدام کرد و دوم اینکه نسبت به تشکیل حکومت اسلامی با اتکا به آرای مردم اقدام کرد». این در حالی بود که حکومت شاهنشاهی، حکومت طاغوتی بود و یکی از عوامل سقوط این رژیم، فساد بسیار گسترده در خانواده آن‌ها بود.

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی در ادامه به اسنادی از خانواده شاه مخلوع، اشاره کرد و گفت: در یکی از آن‌ها جزئیات وصیت‌نامه پسر شاه که دست به خودکشی زد آمده بود؛ در این وصیت‌نامه نوشته بود که مرام و مذهب من زرتشتی است، جنازه من را پس از مرگ بسوزانید و به دریای خزر بریزید. همین وصیت‌نامه نشان می‌دهد آن‌ها چقدر بدبخت، بیچاره و مرتد هستند، چرا که این افراد به هیچ چیز اعتقاد ندارند و نداشتند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در آن زمان همه پشتیبان امام(ره) بودند و امام با اتکا به خداوند و اتحاد مردم مبارزه را شروع کرد و این قوه را به فعلیت درآورد و در انقلاب پیروز شد، گفت: امروز متوجه می‌شویم که امام چه حرکت بزرگی انجام داده است. در این جریان و در ۱۹ بهمن‌ماه سال ۵۷ همافران نیروی هوایی در مدرسه رفاه حضور پیدا کردند و با لباس رسمی و کارت شناسایی با امام(ره) بیعت کردند و این اقدام کار نظام شاهنشاهی را تمام کرد و کمر آن نظام را شکست، چرا که شاه بیشترین سرمایه‌گذاری خود را برروی نیرو‌های مسلح کرده بود و بیشترین توجه را در این حوزه به نیروی هوایی داشت.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری اظهار کرد: این درحالی بود که ما دیدیم چگونه این نظامیان جمع شدند و با امام بعیت کردند، در حالی که احتمال می‌دادند انقلاب پیروز نشود و ممکن بود همه آ‌نها اعدام شوند. آن‌ها از جان خودشان گذشتند و کار را تمام کردند. حال وقتی این گذشته را مرور می‌کنیم می‌بینیم این موفقیت جز عنایت خداوند و حمایت امام زمان(عج) چیز دیگری نبود.

انتهای پیام

captcha