برنامه سپاه، آموزش در خصوص مشاغل زود بازده است
کد خبر: 3791583
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶

برنامه سپاه، آموزش در خصوص مشاغل زود بازده است

گروه شهرستان‌ها ــ فرمانده سپاه قوچان گفت: برنامه سپاه برای ایجاد اشتغال آموزش در خصوص مشاغل زود بازده بوده؛ لذا طبق این طرح با کمک مردم اقدام به‌تهیه صندوق‌های قرض‌الحسنه کرده‌ایم و در این راستا آموزش صنایع دستی در روستاها در دستور کار قرار گرفته تا از این طریق جلوی مهاجرت روستاییان به‌ شهرها گرفته شود.

برنامه سپاه، آموزش در خصوص مشاغل زود بازده استعباس فروزان‌مهر، فرمانده سپاه قوچان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌رضوی، اظهار کرد: علاوه بر مأموریت‌های مختلفی که در اصل قانون اساسی برای سپاه و بسیج تعریف شده است، فعالیت در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نیز در دستور کار این نهاد قرار دارد.
فرمانده سپاه قوچان یکی از برنامه‌های سپاه و بسیج را استفاده از ظرفیت‌های این نهاد در راستای کاستن از محرومیت‌ برشمرد و عنوان کرد: کمک به ‌ساخت منازل افراد بی بضاعت و محرومین، ساخت مساجد و حسینیه‌ها، ساخت خانه عالم، کمک به ‌تعمیر و مرمت طرح‌های عمرانی عام المنفعه و بازساری و نوسازی مدارس روستاها از جمله اقداماتی است که توسط بسیجیان در اردوهای جهادی مورد توجه قرار می‌گیرد.
وی کمک به ‌ازدواج جوانان نیازمند در قالب تهیه جهیزیه، ارائه بسته‌های لوازم التحریر برای ‌دانش آموزان بی‌بضاعت، کمک‌های نقدی و غیر نقدی به‌محرومین و اطعام نیازمند را از دیگر برنامه‌های سپاه و بسیج در مسیر کاهش محرومیت‌ها برشمرد.
فروزان‌مهر بیان کرد: از سال گذشته احیای قنوات در شهرستان مورد توجه سپاه و از سال گذشته تاکنون احیای 13 قنات با اعتباری بالغ بر 30 تا 50 میلیون تومان در دستور کار قرار گرفته است. همچنین پرداخت تسهیلات به ‌بسیجیان از دیگر برنامه‌های سپاه است که با هدف اشتغالزایی برای جوانان صورت می گیرد.
وی خاطرنشان کرد: در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون یک و نیم میلیارد تومان تسهیلات با سود چهار درصد برای برپایی اشتغال زود بازده به ‌بسیجیان تخصیص داده شده که این رقم سال گذشته دو میلیارد تومان بوده است، ضمن اینکه مشاغلی مانند پرورش قارچ، پرورش زنبورعسل و پرورش شترمرغ از جمله مشاغل مورد تایید در طرح اشتغال‌زایی این نهاد است.
فروزان‌مهر در ادامه تصریح کرد: برنامه سپاه برای ایجاد اشتغال آموزش در خصوص مشاغل زود بازده بوده، لذا طبق این طرح با کمک مردم اقدام به‌تهیه صندوق‌های قرض‌الحسنه کرده‌ایم و در این راستا آموزش صنایع دستی در روستاها در دستور کار قرار گرفته تا از این طریق جلوی مهاجرت روستاییان به‌ شهرها گرفته شود.

انتهای پیام

captcha