نابسامانی‌های جامعه را با اهرم قدرتمند هنر اصلاح کنیم
کد خبر: 3791624
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷

نابسامانی‌های جامعه را با اهرم قدرتمند هنر اصلاح کنیم

گروه فرهنگی ـ نماینده ولی فقیه در استان همدان در همایش «انقلاب به روایت» هنر گفت: نابسامانی‌های جامعه را باید خوب رصد و با اهرم قدرتمند هنر آنها را اصلاح کرد.

نابسامانی‌های جامعه را با اهرم قدرتمند هنر اصلاح کنیمبه گزارش ایکنا از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی، نماینده ولی فقیه در استان همدان، شب گذشته، 30 بهمن‌ماه در همایش «انقلاب به روایت هنر» تجلیل از هنرمندان دیروز، امروز و فردای انقلاب اسلامی که به همت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان در محل دفتر نمایده ولی فقیه و امام جمعه همدان برگزار شد، گفت: در عصر کنونی دشمنان اسلام با فرمول هنر خواسته‌ها و اهداف خود را به دنیا تحمیل می کنند.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان با بیان اینکه هنر واقعی در جایگاه خود استفاده شود معجزه می‌کند، افزود: باید در عصر کنونی نابسامانی‌های جامعه را رصد و با ابزار قدرتمند هنر این نابسامانی‌ها را اصلاح کرد.
وی در ادامه به هنر تعزیه‌خوانی اشاره کرد و گفت: در گذشته که تعداد حوزه‌های علمیه و روحانیان جامعه محدود بود به‌وسیله هنر تعزیه‌خوانی ارزش‌های دینی و معنوی در جامعه حفظ و اعتقادات شیعه در جامعه ترویج پیدا می‌کرد.
وی اظهار کرد: هنر خطابه، تعزیه‌خوانی، خوشنویسی، تئاتر و فیلم و صدها هنر دیگر اگر در بعد مثبت استفاده شود و در جامعه ترویج یابد سنت های اصیل و ارزش‌های معنوی و دینی در جامعه گسترش یافته و نابسامانی‌های جامعه کاهش می‌یابد.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان ادامه داد: امروزه طب سنتی و طب بوعلی سینا که 7 هزار سال سابقه دارد را کنار گذاشته‌ایم و دنبال داروهای شیمیایی هستیم.
آیت‌الله محمدی افزود: امروز وظیفه ماست که هنرهای اصیل را در رشته‌های مختلف و سنت‌های دینی و اخلاقی را در جامعه بازسازی کنیم و در زمینه‌های مختلف سبک زندگی از جمله مسکن، لباس، غذا و ... از آنها بهره‌مند شویم.
حمیدرضا ناهیدی‌فرد، سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان همدان درادامه این همایش، گفت: بخش عمده‌ای از فعالیت‌های کانون‌ها بهره‌مندی از ابزار هنر به منظور معرفی و تبیین مفاهیم دینی و انقلابی و ترویج آن ‌بین نسل جوان است.
وی ادامه داد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری از جمله سرود، خوشنویسی، هنرهای نمایشی و ... به منظور تعالی فرهنگ جامعه با بهره گیری از ابزار هنر در حال فعالیت هستند.
وی در ادامه به بیانیه‌ رهبری گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: این بیانیه به تبیین دستاوردهای شگرف چهاردهه‌ گذشته پرداخته و توصیه‌هایی اساسی به‌منظور جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ ارائه فرموده‌اند.
ناهیدی‌فرد اظهار کرد: بیانیه «گام دوم انقلاب» تجدید مطلعی است خطاب به ملت ایران و به‌ویژه جوانان که به‌مثابه منشوری برای «دومین مرحله‌ی خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی» خواهد بود و «فصل جدید زندگی جمهوری اسلامی» را رقم خواهد زد.
در ادامه این برنامه هفت نفر از هنرمندان دیروز، امروز و فردای انقلاب اسلامی تجلیل شدند.
انتهای پیام

captcha