برگزاری مرحله استانی «جشنواره مدهامتان» در دامغان
کد خبر: 3791699
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹

برگزاری مرحله استانی «جشنواره مدهامتان» در دامغان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ‌ مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ــ هنری مساجد استان سمنان از برگزاری مرحله استانی جشنواره فرهنگی مدهامتان در سوم اسفندماه در امیریه دامغان خبر داد.

برگزاری مرحله استانی«جشنواره مدهامتان»در دامغان

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام محمدرضا حدادیان، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ــ هنری مساجد استان سمنان ظهر امروز 30 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران از برگزاری مرحله استانی برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان در دامغان خبر داد و اذعان کرد: این جشنواره جمعه سوم اسفندماه  در شهر امیریه دامغان برگزار خواهد شد.

وی یاداور شد: مراسم اختتامیه جشنواره قرانی مدهامتان نیز سوم اسفندماه با حضور مسئولان استان سمنان به میزبانی کانون فرهنگی هنری میثاق امیریه دامغان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد:۶۰۰ نفر در مرحله شهرستانی چهاردهمین جشنواره قرآنی مدهامتان استان ثبت‌نام کردند که ۳۵۰ نفر از این تعداد در روز جمعه باهم به رقابت خواهند پرداخت که در این راستا در مرحله شهرستانی جشنواره قرآنی مدهامتان سال جاری شرکت کنندگان رشد 10 درصدی داشته است.

حدادیان افزود: جشنواره قرآنی مدهامتان در رسته استانی در رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن ویژه برادران و خواهران ۱۶ تا ۳۰ سال برگزار می‌شود.

به گفته وی؛ ترتیل‌خوانی، حفظ جزء سی‌ام و قرائت تقلیدی ویژه برادران در زمره دیگر بخش‌های این جشنواره قرآنی است که در این راستا در سال گذشته این جشنواره با ظرفیت ۶۰ نفر برگزار شد که امسال شاهد حضور نزدیک به ۶۰۰ نفر در آن بودیم که نشان از استقبال بسیار خوب از مدهامتان می‌دهد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ــ هنری مساجد استان سمنان با اشاره به اینکه مدهامتان در رشته اذان ویژه برادران و در گروه سنی هفت تا ۱۶ سال نیز برگزار می‌شود که برترین‌های مرحله شهرستانی در گروه‌های سنی ۱۶ تا ۳۰ سال و هفت تا ۱۶ سال در مرحله استانی حضور خواهند داشت.

انتهای پیام

captcha