تکریم مدیرکل ارشاد آذربایجان غربی از سه مادر شهید استان
کد خبر: 3791705
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹
همزمان با هفته تکریم مادران شهدا؛

تکریم مدیرکل ارشاد آذربایجان غربی از سه مادر شهید استان

گروه فرهنگی ــ هم‌زمان با فرارسیدن هفته تکریم مادران شهدا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، با حضور در منزل سه شهید استان، از مادران این شهدای بزرگوار دیدار و تکریم به کرد.

مدیرکل ارشاد آذربایجان غربی، از سه مادر شهید استان دیدار و تکریم نمودند

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، صبح امروز، ۳۰ بهمن ماه، به مناسبت فرارسیدن هقته تکریم مادران شهدا، با حضور در منزل سه شهید استان از مادران این شهدای بزرگوار دیدار و تکریم نمودند.
شهید رحمان حسن‌زاده، در هیئت‌های سیاسی فعالیت مداوم داشت
اقبال حسن‌زاده، برادر شهید رحمان حسن‌زاده، در این دیدار با اشاره به اینکه برادر بزرگوار ایشان متولد سال 1335 بودند، اظهار کرد: رحمان، به همراه آقای بیت‌الله جعفری، در محافل و هیئت‌های سیاسی فعالیت مداوم داشت و در پاسگاه بالانج نیز به دلیل کشف اعلامیه‌ها از سوی ساواک، دستگیر شدند.
وی ادامه داد: برادرم در تمامی مراحل انقلاب، حضور فعالانه‌ای داشت، تا زمانی که پیروزی انقلاب فرا رسید و به جبهه‌های حق علیه باطل شتافت، بعد از انقلاب که سپاه تشکیل شد، همه برادران در سپاه عضو شدیم و رحمان، علاوه بر سپاه در ارتش نیز عضویت داشت و در کامیاران، حزب دمکرات رحمان و همراهانش را دستگیر کردند و به زندانی در نقطه صفر مرزی سردشت و پیرانشهر انتقال دادند که پیگیری‌های مادرم موجب شد تا بالاخره بعد از چنده ماه آنان را آزاد کردند.
حسن‌زاده با اشاره به اینکه وقتی جنگ آغاز شد و قضیه حصر آبادان پیش آمد، با یک گروه از شهیدان باکری به آنجا رفتیم، خاطرنشان کرد: به دنبال ما، رحمان نیز با پرونده ارتشی خود آمد و در نهایت در روز 18 بهمن 59 به ما خبر رسید که رحمان بر اثر اصابت گلوله در جبهه جنوب آبادان شهید شده و دائما نیز به دنبال اینگونه مسائل بود و حتی وصیت‌نامه خود را نوشته و یکی را نیز خطاب به مادر نوشته بود و پس از شناسایی شهید و انتقال به ارومیه، 24 اسفند 59 در باغ رضوان به خاک سپرده شد.

مدیرکل ارشاد آذربایجان غربی، از سه مادر شهید استان دیدار و تکریم نمودند
شهید امین محسنی؛ شهید مدافع وطن
به گزارش ایکنا، مادر بزرگوار شهید امین محسنی، در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: سه پسر و یک دختر دارم که امین، دومین فرزندم بود و در بسیج فعالیت داشت.
وی با اشاره به اینکه امین در زمان شهادت به تازگی متاهل شده بود، افزود: پسرم متولد ۱۳۶۸ بود و در حین گشت زنی در مرز قندیل پیرانشهر به شهادت رسید.
مادر شهید محسنی ادامه داد: امین، به تازگی ازدواج کرده بود و فرزندی نداشت و در تاریخ ۱۳ مهر سال ۸۴ به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

مدیرکل ارشاد آذربایجان غربی، از سه مادر شهید استان دیدار و تکریم نمودند
پسرم می‌دانست که روزی شهید خواهد شد
به گزارش ایکنا، مادر بزرگوار شهید علی احمدیان، با اشاره به اینکه دارای چهار فرزند پسر و ۲ فرزند دختر است، گفت: علی، سومین فرزندم بود و در نیروی انتظامی به فعالیت مشغول بود و در درگیری با قاچاقچیان در استان سیستان و بلوچستان به شهادت رسید.
وی با بیان اینکه پسرم در جوانی و در 27 سالگی به شهادت رسید، تصریح کرد: علی همواره از کودکی می‌گفت که می‌دانم روزی شهید خواهم شد و در نهایت نیز در سال 84 به آرزوی شهادت خود دست یافت.
انتهای پیام

captcha