معرفی نفرات برگزیده رشته نقاشی جشنواره قرآنی مُدهامتان کردستان
کد خبر: 3791733
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۵

معرفی نفرات برگزیده رشته نقاشی جشنواره قرآنی مُدهامتان کردستان

گروه فعالیت‌های قرآنی- مسئول دبیرخانه هیأت نظارت بر کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان با اشاره به برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مُدهامتان در رشته نقاشی گفت: پس از داوری آثار، منتخبان این رشته معرفی و سه نفر برگزیده استانی به مرحله کشوری راه یافتند.

به گزارش ایکنا از کردستان، کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه هیأت نظارت بر کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان امروز، 30 بهمن ماه در حاشیه داوری آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره در استان اظهار کرد: سیزدهمین جشنواره قرآنی مُدهامتان به منظور نشر و ترویج معارف قرآنی و ترغیب نوجوانان و جوانان در فعالیت های قرآنی برگزار می‌شود.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی - هنری مساجد استان کردستان ادامه داد: یکی از بخش‌های این جشنواره قرآنی، مسابقه نقاشی آیات بود که کودکان و نوجوانان در مقطع سنی هفت تا ١٦ سال در این بخش شرکت کردند.
وی با اشاره به موضوع این نقاشی‌ها اعلام کرد: نقاشی‌ها در موضوعات تلاوت قرآن، نماز و احترام به والدین بود با این شرط که آیه انتخابی باید در نقاشی بیاید و تکنیک مورد استفاده هم باید مداد رنگی باشد.
گلباغی ادامه داد: آثار زیادی از اعضای کانون‌های مساجد استان در این بخش به دبیرخانه استانی ارسال شد که پس از داوری آثار، منتخبان این رشته معرفی و سه نفر برگزیده استانی به مرحله کشوری راه یافتند.
وی به برگزیدگان رشته تلاوت قرآن اشاره کرد و افزود: در این بخش تارا احمدسیاری از سنندج، اسرا احمدیاری از سنندج و شادی رحمانی از کامیاران به ترتیب عناوین اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد کردستان درسا توانا، اوین جهانگیری و سنور کلایی از سنندج را برگزیدگان بخش نماز معرفی و عنوان کرد: آثار سوما رحمانی از کامیاران، هستی سعیدی از سنندج و معنا توانا نیز با موضوع احترام به والدین برگزیده شناخته شد.
وی افزود: مرحله شهرستانی سیزدهمین مسابقات قرآنی مدهامتان همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر امسال با حضور هزار و ٤٠٠ شرکت کننده در ١٠ شهرستان استان برگزار شد.
گلباغی یادآور شد: ٧٥ نفر از منتخبان مرحله شهرستانی شامل ٤٥ برادر و ٣٠ خواهر به مرحله استانی راه یافتند که در رشته‌های قرائت تحقیق، حفظ کل، قرائت ترتیل، حفظ جزء ٣٠، اذان، قرائت تقلیدی، نقاشی آیات و قرائت نماز با هم به رقابت پرداختند.
انتهای پیام

captcha