انس با قرآن در جوانی عقلانی‌ترین روش برای رستگاری است
کد خبر: 3791759
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۰

انس با قرآن در جوانی عقلانی‌ترین روش برای رستگاری است

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: بهترین زمان برای بهره‌برداری و تربیت یافتن از قرآن در جوانی است و این عقلانی‌ترین روش برای فلاح و رستگاری انسان است که در جوانی با قرآن مأنوس شود.

به گزارش ایکنا از یزد، مسعود شریعتی، مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد 30 بهمن در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن کریم ویژه جوانان، ورزشکاران و کارکنان ورزش وجوانان استان با اشاره به اهمیت ورزش در سلامت جامعه اظهار کرد: ورزش قادر است در کنار شکل دادن به استعدادهای جسمانی، حرکتی، روانی و اجتماعی افراد ضمن ایجاد زمینه‌های سالم و مفید برای ساختن افرادی با فرهنگ، شرایط مناسبی را برای پر کردن اوقات فراغت جوانان فراهم آورد.
وی ادامه داد: همچنین ورزش جوانان را از افتادن در ورطه انحرافات اجتماعی مصون می‌کند و در واقع جامعه‌ای که به ورزش اهمیت بدهد انحرافات و آسیب‌های اجتماعی در آن کمتر است.
شریعتی ضمن تقدیر از برگزار کنندگان مسابقات قرآنی جوانان و ورزشکاران استان و با اشاره به اهمیت انس با قرآن در دوران جوانی بیان کرد: قرآن کتاب هدایت و تربیت فطرت الهی انسان به سوی کمال و رشد است، بنابراین بهترین زمان برای بهره‌برداری و تربیت یافتن از آن در همان جوانی است و این عقلانی‌ترین روش برای فلاح و رستگاری انسان است که در جوانی با قرآن مأنوس شود.
وی ادامه داد: چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه ورزشکاران، جوانان و کارکنان اداره کل ورزش و جوانان با حضور و استقبال خوب و گسترده ورزشکاران و جوانان روبرو بود که این مسابقات در بخش ورزشکاران زیر 15 سال در رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ یک جزء و در رده ورزشکاران بالای 15 سال در رشته‌های قرائت تحقیق، حفظ یک جزء و فهم زبان قرآن و در رده جوانان در رشته‌های قرائت تحقیق، حفظ کامل قرآن، حفظ ده جزء و فهم زبان قرآن و در رده کارکنان در رشته‌های قرائت تحقیق، حفظ یک جزء و فهم زبان قرآن برگزار شد.
به گفته مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد ترویج فرهنگ قرآن در میان جامعه ورزش و نسل جوان، ارتقاء سطح آگاهی و تقویت بنیه دینی و معنوی کارکنان فعال در بخش ورزش و جوانان، بهبود و ارتقاء سلامت معنوی جوانان و ورزشکاران با استعانت از آیات نورانی و مفاهیم کاربردی و موضوعی و تقویت اخلاق مداری در میان ورزشکاران و جوانان با استعانت از آموزه‌ها و درس‌های قرآنی از اهداف برگزاری این مسابقات بوده است.
یادآور می شود در این مراسم از نفرات برتر رشته‌ها و بخش‌های مختلف و همچنین داوران و عوامل اجرایی این مسابقات تجلیل به عمل آمد. تجلیل از خانواده شهید حاج حسن دانش و دو تن از پیشکسوتان جامعه قرآنی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام

captcha