نهضت امام حسین(ع)؛ مشخص‌کننده مرز حق و باطل
کد خبر: 3791761
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۳

نهضت امام حسین(ع)؛ مشخص‌کننده مرز حق و باطل

گروه فرهنگی- امام جمعه موقت زنجان به اهمیت مقام والای سید و سالار شهیدان اشاره کرد و گفت: نهضت امام حسین(ع) حق و باطل و نیز جهالت و بصیرت را آشکار کرد.

نهضت امام حسین(ع)؛ مشخص‌کننده مرز حق و باطلبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سیدرضا موسوی 30 بهمن‌ماه در آیین اختتامیه چهارمین سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان که در سالن اجتماعات حسینیه اعظم زنجان برگزار شد، اظهار کرد: خداوند انسان‌ها را برای شناخت خود و درک حقیقت هستی، خلق کرده است. هدف خلقت این است که انسان‌ها خداشناس باشند؛ نتیجه شناخت پروردگار، عبادت و پرستش ذات حق است.
امام جمعه موقت زنجان تصریح کرد: وقتی مردم خدا را شناختند و به بندگی و پرستش پروردگار مشغول شدند، از اسارت دیگران خارج می‌شوند؛ بنده زر و زور، مستکبران و زورگویان نمی‌شوند.
وی بیان کرد: مردم اگر امام زمان خود را بشناسند، در واقع به شناخت خدا نزدیک و این افراد خداشناس محسوب می‌شوند. امام زمان در ابتدا پیغمبر (ص)، بعد امام علی (ع) و یازده فرزند ایشان و در زمان غیبت نیز ولی‌فقیه و امام عادل محسوب می‌شود.
این کارشناس دینی در مورد مقام والای امام حسین (ع) اظهار کرد: مسئله بزرگواری سید و سالار شهیدان در حدی است که پیغمبر (ص) فرمودند که حسین از من است و من از حسین هستم. وجود پیامبر (ص) و دینش در اثر نهضت خداپسندانه امام حسین (ع) رایج شده است و اگر حسین (ع) نبود از دین، نماز و عبادت چیزی باقی نمی‌‌ماند.
موسوی با اشاره به اینکه حق و باطل همیشه در روبه‌روی هم قرار دارند، یادآور شد: حق و باطل زمانی در چهره هابیل و قابیل، ابراهیم و نمرود و زمانی بین امام علی (ع) و معاویه و امام حسین (ع) و یزید نمایان می‌شود.
وی بیان کرد: اسلام در دست یزید و ظلم‌های او مریض شد اما امام حسین (ع) با نهضتی که بر جای گذاشتند، اسلام و راه حق را زنده نگه داشتند.
انتهای پیام
captcha