نشست بررسی و تبیین کتب آموزشی قرآن کریم در گیلان برگزار شد
کد خبر: 3791770
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۲

نشست بررسی و تبیین کتب آموزشی قرآن کریم در گیلان برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ نشست بررسی و تبیین کتب آموزشی قرآن کریم تألیف اساتید و معلمان قرآن استان گیلان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از گیلان، نشست بررسی و تبیین کتب آموزشی قرآن کریم تألیف اساتید و معلمین قرآن استان گیلان عصر روز گذشته، 30 بهمن‌ماه با حضور امیرحجت مردای، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآن و عترت استان گیلان، حسین ابراهیمیان، معاون فرهنگی اداره‌کل ارشاد، حاج محمود لطفی‌نیا، داور و قاری بین‌المللی قرآن و مؤلفان در سالن جلسات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان برگزار شد. 
امیرحجت مرادی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت گیلان در این نشست اظهار کرد: برخی از اساتید و مربیان قرآنی در استان تجربیات خود را مکتوب و در قالب کتاب جمع آوری کردند که شامل 6 کتاب می‌شود.
وی افزود: یکی از اهداف اصلی برگزاری این نشست، معرفی این کتاب‌ها به استان است تا همگان بتوانند از تجربه و علم این اساتید بزرگوار بهره‌مند شوند. همچنین تشویقی برای دیگر اساتید باشد تا تجربیات خود را در حوزه آموزش قرآن مکتوب کنند.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت گیلان گفت: برگزاری این نشست کمک می‌کند تا اساتید برجسته ضمن تبادل اطلاعات و تجربیات، با نقد و ارزیابی زمینه ارتقای کیفیت کتب حوزه آموزش قرآن را فراهم کنند.
در ادامه حسین ابراهیمیان، معاون فرهنگی اداره‌کل ارشاد اسلامی گیلان اظهار کرد: در سطح استان با وجود بیش از 130 مرکز نشر، تألیف و نشر کتاب‌های حوزه معارف دینی و قرآنی بسیار محدود است.
وی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از کتب حوزه معارف دینی و قرآنی است، افزود: وزارت ارشاد با خرید حمایتی به مؤلفان حوزه دینی و قرآنی کمک می‌کند، علاوه بر این اداره‌کل ارشاد استان هم به صورت جداگانه اقدام به خرید حمایتی از مؤلفان می‌کند تا بخشی از زحمات بزرگواران جبران شود.
ابراهیمیان، توزیع کتب آموزشی قرآن کریم در سطح کتابخانه‌های استان را از دیگر حمایت‌های اداره‌کل ارشاد استان عنوان کرد و گفت: جهت تبلیغ کتب هم می‌توانیم از ظرفیت رسانه‌ای موجود بهره‌مند شویم.
وی تأکید کرد: یکی از مواردی که باید در تألیف کتب حوزه آموزش قرآن کریم مورد توجه قرار گیرد، صفحه‌آرایی آن است که می‌تواند باعث جلب توجه مخاطب شود.
انتهای پیام
captcha