استفاده از ظرفیت صنایع‌دستی، بوم‌گردی و گردشگری در ایجاد اشتغال
کد خبر: 3791792
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸

استفاده از ظرفیت صنایع‌دستی، بوم‌گردی و گردشگری در ایجاد اشتغال

گروه سیاست و اقتصاد ــ استاندار لرستان با بیان این‌که تولید فقط با کارهای بزرگ و کارخانه‌ها ایجاد نمی‌شود، گفت: لازم است با انجام کارهای کوچک نظیر بوم‌گردی، صنایع‌دستی و گردشگری اشتغال ایجاد کنیم.

استفاده از ظرفیت صنایع دستی، بوم‌گردی و گردشگری در راستای اشتغالبه گزارش ایکنا از لرستان، سیدموسی خادمی، استاندار لرستان روز گذشته، 30  بهمن‌ماه در بازدید از روستای صاحب‌الزمان(عج) خرم‎آباد در جمع اهالی این روستا با بیان این‌که شهدا نیازمند برگزاری یادواره‌ها نیستند بلکه ما نیازمندیم تا از راه، شهادت، شجاعت و زندگی آنان بهره بگیریم و با داشته‌های خود این نظام را حفظ کنیم، اظهار کرد: برخی‌ها به‌خاطر خواسته‌های کوچک و تفاوت سلیقه نباید برای نظام مشکلی ایجاد کنند.
وی ادامه داد: امروز مردم مشکلاتی دارند که با کمک خدا حل خواهند شد و از این به بعد شرایط بهتر و وضعیت پایدارتری در اقتصادمان خواهیم داشت.
نماینده عالی دولت در استان لرستان بیان کرد: دولت در محرومیت‌زدایی تمام توان خود را به‌کار گرفته به‌طوری‌که برق، آب، گاز، مدرسه و خانه بهداشت را به روستاها آورده است.
خادمی افزود: توسعه روستا نیازمند دو امر است یکی کارهایی که دولت باید انجام دهد نظیر ایجاد پاسگاه، برق، گاز و آب و امنیت که خوشبختانه عمده این کارها را انجام داده و حتی شاهد جریان مهاجرت معکوس در روستاها هستیم و در بخش اشتغال دولت به‌تنهایی نمی‌تواند کاری کند و باید مردم با بخش خصوصی همکاری کنند و خود نیز مشارکت داشته باشند.
استاندار لرستان عنوان کرد: تولید تنها با کارهای بزرگ و کارخانه‌ها ایجاد نمی‌شود بلکه با انجام کارهای کوچک نظیر بوم‌گردی، صنایع‌دستی و گردشگری اشتغال ایجاد کنیم.
خادمی بیان کرد: با تلاش دولت منابع خوبی برای کارهای اشتغال‌زایی کوچک لحاظ شده و تسهیلات چهاردرصدی در حوزه امداد، بهزیستی، امور عشایری و روستایی وجود دارد؛ چنانچه مشکلی برای دریافت این تسهیلات وجود دارد به بخشدار و دهیار اطلاع دهید و در بخش‌های اقتصادی مشارکت کنید.
انتهای پیام

captcha