ثبت‌نام ۵۲۴ ناشر برای نمایشگاه کتاب زاهدان
کد خبر: 3791794
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹

ثبت‌نام ۵۲۴ ناشر برای نمایشگاه کتاب زاهدان

گروه فرهنگی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان‌وبلوچستان گفت: تاکنون ۵۲۴ ناشر جهت حضور در بیستمین دوره نمایشگاه بزرگ کتاب زاهدان ثبت‌نام کرده‌اند.

حسین مسگرانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان‌وبلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: تاکنون 524 ناشر جهت حضور در بیستمین دوره نمایشگاه بزرگ کتاب زاهدان ثبت‌نام کرده‌اند.
وی با بیان اینکه این نمایشگاه از 5 تا 11 اسفندماه برگزار می‌شود، افزود: با توجه به اینکه 240 غرفه بیشتر نداریم، ناشرانی انتخاب خواهند شد که از نظر کیفیت نشر و کتب ارائه شده در سطح بالایی باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه کتاب‌ها در این نمایشگاه با تخفیف 30 درصدی عرضه می‌شود، بیان کرد: سال گذشته مبلغ 900 میلیون تومان بن کتاب عرضه شد، اما امسال این مبلغ به یک میلیارد تومان افزایش پیدا خواهد کرد.
وی اظهار کرد: هدف از برپایی این نمایشگاه‌ها صرفاً فروش کتاب نیست، بلکه یکی از مهم‌ترین موضوع‌هایی که دنبال می‌شود، جریان‌سازی فرهنگی، توجه به فرهنگ کتاب، تشویق و تقدیر از نویسندگان است.
مسگرانی افزود: امسال همزمان با برپایی این نمایشگاه، سه رویداد «نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال»، «دستاوردهای فرهنگی ـ هنری کانون‌های مساجد روستایی استان» و «پنجمین دوره کتاب سال استان، با تجلیل از برترین‌های این حوزه» تدارک دیده شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار کرد: همچنین با توجه به تلاقی ایام برپایی نمایشگاه با روز زن، علاوه بر برگزاری مراسم جشن و سرور، نشست‌هایی با بانوان فرهیخته استان خواهیم داشت.
انتهای پیام

captcha