نقطه پایان بر بحران 40 ساله جنگ افغانستان
کد خبر: 3791808
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸
رئیس‌جمهور افغانستان اظهار کرد:

نقطه پایان بر بحران 40 ساله جنگ افغانستان

گروه بین‌الملل ــ رئیس‌جمهور افغانستان در دیدار با فرمانده ارتش آمریکا اظهار کرد: مبارزه با تروریسم ادامه خواهد داشت و نقطه پایانی بر بحران 40 ساله جنگ افغانستان گذاشته می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «خامه‌پرس» افغانستان؛ محمد اشرف غنی (رئیس‌جمهور افغانستان) طی روز گذشته 30 بهمن (19 فوریه) با ژنرال جوزف ووتل (فرمانده مرکزی ارتش ایالات متحده آمریکا) دیدار کرد. در این دیدار هر دو طرف درباره پروسه صلح،‌ تقویت نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان و مبارزه مشترک علیه تروریسم، بحث و تبادل نظر کردند.

در اطلاعیه ارگ ریاست جمهوری افغانستان به نقل از ژنرال ووتل آمده است: مأموریت و دوره کاری من به پایان رسیده است و جانشین من شخصی خواهد بود که با شرایط افغانستان آشنایی داشته باشد و به همکاری استراتژیک با حکومت، نیروهای امنیتی، دفاعی و مردم افغانستان ادامه دهد.

رئیس‌جمهور افغانستان نیز از همکاری‌های ایالات متحده آمریکا در بخش‌های مختلف و خدمات ژنرال ووتل قدردانی کرد و گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان نسبت به گذشته توانمند شده‌ و ظرفیت‌های بهتری پیدا کرده‌اند.

اشرف غنی اظهار کرد که بر بحران 40 ساله جنگ این کشور نقطه پایان می‌گذاریم و افغانستان به صلح با عزت و پایدار دست پیدا می‌کند.

انتهای پیام

captcha