امکان تفکیک نظام از روحانیت وجود ندارد
کد خبر: 3791869
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲

امکان تفکیک نظام از روحانیت وجود ندارد

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تأکید کرد: روحانیت نمی‌تواند خود را از مسائل سیاسی دور کند و نباید وابسته به جناح‌ها باشد، بلکه باید با مفاهیم انقلاب آشنا بوده و تجزیه و تحلیل کنند و باید آگاه‌ترین قشر نسبت به مسائل سیاسی باشند و روحانیان نقش بی‌بدیلی در مبارزه با خرافات و شبهه‌پراکنی‌ها دارند.

روحانیت؛ آگاه‌ترین قشر نسبت به مسائل سیاسی/ امکان تفکیک نظام از روحانیت وجود ندارد

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی‌ صبح امروز، ۱ اسفند‌ماه‌ در همایش علمداران عاشورایی، نکوداشت رزمندگان روحانی استان آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه ۴۰۰ روحانی رزمنده استان در دوران دفاع مقدس در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشتند، اظهار کرد: وجب‌به‌وجب منطقه آذربایجان غربی آغشته به خون شهداست.
وی با بیان اینکه روحانیان همواره در کنار مردم در جبهه‌ها حاضر بوده‌اند، افزود: اگر نگاهی به تاریخ پرفراز و نشیب ایران اسلامی داشته باشیم، می‌دانیم که علما همواره مسئولیت راهنمایی و هدایت جامعه را برعهده داشته‌اند و در حوادث مختلف و جریانات و بحران‌های بسیاری، به‌ویژه مبارزات مردم ایران علیه طاغوت، پیشاپیش مردم حرکت کرده و به قیام برخاسته‌اند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل‌هاشم ادامه داد: تشکیل حکومت اسلامی نیز افق‌های تازه‌ای را برای ملت ایجاد کرد و علما و روحانیان مسئولیت سنگین‌تری را عهده‌دار شدند تا از ارزش‌های والای امام راحل دفاع کنند.
وی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران از آغاز تحت عنوان یک نظام روحانی شناخته شده و هیچگاه امکان تفکیک نظام از روحانیت وجود ندارد و نهاد مقدس روحانیت از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی نقش بی‌بدیلی ایفا کردند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بیان کرد: مدیریت عمومی جامعه، یکی از ممتازترین نقش‌ها برای روحانیت بود که در طول این چهل سال ایفا شده است و ترویج ارزش‌های اخلاقی و دینی از دیگر وظایف روحانیت بوده و در دوران دفاع مقدس به نحو بارزی این نقش خود را نشان داده و تقویت شده و کاملاً برای مردم نیز روشن است.
وی با اشاره به اینکه در دهه‌های اخیر که رویکرد دشمنان در مقابله با نظام اسلامی نرم‌افزارانه و فرهنگی بوده است، یادآور شد: نقش روحانیت در دفاع از حریم اخلاق و باورهای دینی مردم نیز بسیار قابل‌توجه بوده است و امروز روحانیت در مقابل هجمه عظیم فرهنگی دشمن محکم ایستاده و در حال مقابله هستند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل‌هاشم گفت: نقش روحانیان در جهاد و شهادت و ترغیب دیگران برای جهاد و مبارزه در راه خدا و مبارزه با دشمنان اسلام محدود نشده است، بلکه نه تنها وظیفه دعوت به جهاد و مبارزه با دشمنان را داشته‌اند، بلکه خود نیز پیشگام بوده و ۳۴۱۷ نفر از روحانیان در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشته‌اند.
وی تأکید کرد: روحانیت نمی‌تواند خود را از مسائل سیاسی دور کند و نباید وابسته به جناح‌ها باشد، بلکه باید با مفاهیم انقلاب آشنا بوده و تجزیه و تحلیل کنند و باید آگاه‌ترین قشر نسبت به مسائل سیاسی باشند و روحانیون نقش بی‌بدیلی در مبارزه با خرافات و شبهه‌پراکنی‌ها دارند.
انتهای پیام

captcha