سنگینی مرکب علما به خون شهدا در روز قیامت
کد خبر: 3791877
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲

سنگینی مرکب علما به خون شهدا در روز قیامت

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تأکید بر اینکه در روز قیامت مرکب علما از خون شهدا سنگین‌تر خواهد بود، گفت: در روز قیامت، خون شهدا و قلم عالمان با یکدیگر سنجیده خواهد شد.

سنگینی مرکب علما به خون شهدا در روز قیامت

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، صبح امروز، ۱ اسفندماه در همایش علمداران عاشورایی، نکوداشت رزمندگان روحانی استان، اظهار کرد: مقام رزمندگان و کسانی که در راه خداوند به جبهه و جنگ می‌روند، فوق تصور ما بوده و تعبیرات بسیاری نیز در قرآن و روایات در این رابطه وجود دارد و هر کسی توفیق رفتن به جبهه و جنگ در راه خدا را ندارد.
وی با اشاره به اینکه لباس رزم پوشیدن و در راه خدا جنگیدن مقام بسیار بزرگی است، ادامه داد: اگر از زاویه دید دیگری نگاه کنیم، در رابطه با علما نیز تعابیر قابل‌توجهی وجود دارد و امام صادق(ع) فرمودند که خداوند روز قیامت همگان را یکجا جمع خواهد کرد و اعمال مردم را خواهد سنجید، خون شهدا با مداد علما سنجیده خواهد شد و مرکب و قلم علما از خون شهدا ثقیل‌تر و سنگین‌تر خواهد بود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی افزود: اگر عالمی مورد قبول خداوند باشد، قلم و مداد او از خون شهدا بالاتر خواهد بود و یک ساعت از عالم که در بستر خود تکیه داده و به علم خود می‌پردازد، هفتاد سال اگر عابد عبادت کند، یک ساعت عالم از هفتاد ساعت او بهتر خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: رزمندگان و عالمان مبارز از هر دو ثواب مبارزه در راه خداوند و احیای علوم اهل بیت بهره بردند و بالاترین تعبیر این است که گفته شده اگر انسان، جان یک نفر را از مرگ نجات دهد، گویا جان همه افراد کره خاکی را از مرگ نجات داده است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه اصل احیا، بحث باورهای اعتقادی و درونی است، یادآور شد: اگر هدایت کسی را از او بگیریم او را کشته و اگر به کسی دین و اعتقادات را هدیه دهیم، او را احیا کرده‌ایم.
وی با اشاره به برگزاری مجالس برای شهدا بیان کرد: یاد و نام شهدا و رزمندگان در اینگونه مجالس برده می‌شود و در نهج‌البلاغه نیز به وفور از شهدا نام برده شده است.
انتهای پیام

captcha