9 اسفند؛ اختتامیه همایش کتاب سال بانوان
کد خبر: 3791901
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹

9 اسفند؛ اختتامیه همایش کتاب سال بانوان

کانون خبرنگاران نبأ ــ اختتامیه نخستین همایش کتاب سال بانوان نهم اسفند ماه با تجلیل از آثار برتر در جامعة الزهرا(س) برگزار می‌شود.

9 اسفند؛ اختتامیه همایش کتاب سال بانوان

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ ریحانه حقانی، معاون پژوهش جامعة‌الزهرا(س) در این باره بیان کرد: اختتامیه نخستین همایش کتاب سال بانوان پنجشنبه، ۹ اسفند همزمان با ایام ولادت باسعادت حضرت زهرا(س) در جامعه‌الزهرا(س) برگزار می‌شود.

معاون پژوهش جامعةالزهرا(س) اظهار داشت: این همایش، رویکرد ملی دارد و بیش از ۵۰۰ اثر علمی در قالب کتاب و رساله به دبیرخانه همایش ارسال شده که بیشترین فراوانی آثار در حوزه مطالعات زن و خانواده است.

حقانی به نوع آثار اشاره کرد و افزود: در این همایش، کتاب‌های تألیفی بانوان در حوزه‌های علوم اسلامی و انسانی و رساله‌های سطح چهار و دکتری بانوان پذیرفته شدند، همچنین بخش ویژه این همایش به کتاب‌های تألیفی آقایان و بانوان با موضوع «مطالعات زن و خانواده» اختصاص یافت.

وی یادآور شد: در ارزیابی آثار، ۱۱ هیئت داوری در ۱۱ موضوع پژوهشی توسط کمیته علمی این همایش تشکیل شد که صد استاد فاضل حوزوی و دانشگاهی حضور دارند و به ارزیابی اجمالی و تفصیلی آثار پرداختند.

معاون پژوهش جامعةالزهرا(س) بیان داشت: پس از ارزیابی اجمالی، ۱۴۷ اثر نمره ارزیابی تفصیلی را دریافت کردند که از میان این تعداد، نفرات برگزیده و شایسته‌های تقدیر انتخاب شدند.

حقانی یادآور شد: مراسم اختتامیه همایش کتاب سال بانوان پنجشنبه، ۹ اسفند در جامعةالزهرا(س) برگزار می‌شود و برگزیدگان مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: پس از برگزاری همایش کتاب سال بانوان، کار اساسی ما آغاز می‌شود که در این راستا، ظرفیت‌ها و خلأهای پژوهشی این عرصه شناسایی شده و فعالیت‌های مرتبط با عرصه زن و خانواده ساماندهی و جهت‌دهی می‌شوند.

معاون پژوهش جامعةالزهرا(س) بیان داشت: حمایت از آثار پژوهشی بانوان و آثار برتر پژوهشی در عرصه زن و خانواده، شناسایی ظرفیت‌ها و تقویت توان پژوهشی بانوان و مراکز فعال در عرصه مطالعات زن و خانواده، زمینه‌سازی مشارکت پژوهشگران و واحدهای پژوهشی در تولید علم و نظریه‌های علمی از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

حقانی در پایان تأکید کرد: این اقدام برای اولین‌بار در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در جامعةالزهرا(س) صورت گرفت تا پیشگام و پیشتار در شناسایی ظرفیت بانوان پژوهشگر، ساماندهی و جهت‌دهی پژوهشگران عرصه زن و خانواده باشیم.

آمنه اسلامی 

انتهای پیام

captcha