اجلاسیه ۵۴۰۰ شهید استان کردستان برگزار شد
کد خبر: 3791904
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱

اجلاسیه ۵۴۰۰ شهید استان کردستان برگزار شد

کانون خبرنگاران نبأ ــ اجلاسیه ۵۴۰۰ شهید والامقام کردستان به میزبانی شهرستان قروه، 30 بهمن‌ماه در ورزشگاه ۱۲۰۰ نفری شهید چمران برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ اجلاسیه ۵۴۰۰ شهید والامقام کردستان به میزبانی شهرستان قروه، 30 بهمن‌ماه در ورزشگاه ۱۲۰۰ نفری شهید چمران همراه با رونمایی از تندیس شهید «منوچهر سعیدی» اولین و تنها شهید مدافع حرم استان و چند کتاب شامل زندگینامه و خاطرات شهدا برگزار شد.
در ابتدای این اجلاسیه، حجت‌الاسلام باباییان، امام جمعه قروه، این شهرستان را دیار عاشقان نظام مقدس اسلامی دانست و گفت: اجلاسیه ۵۴۰۰ شهید والامقام انقلاب اسلامی موجب زنده نگه داشتن رشادت‌های فرزندان این سرزمین کهن و با اصالت و فرهنگ است.
وی با بزرگداشت روز تکریم مادران و همسران شهدای والامقام، افزود: استان کردستان پنج هزار و 400 شهید والامقام در راه انقلاب اسلامی فدا کرده است؛ همچنین در شهرستان قروه ۴۶۴ شهید مطهر در راه آرمان‌های امام خمینی(ره) و دست‌یابی به انقلاب اسلامی وجود دارد.
امام جمعه قروه ضمن قدردانی از مردم شیعه و سنی این منطقه، گفت: نام‌گذاری خیابان‌های قروه و نصب تندیس این شهدای والامقام در دید عموم نمادی از رشادت‌های این دلیرمردان بزرگ تاریخ اسلام در قروه است.
وی با اشاره به رشادت‌های شهیدان انقلاب در سال‌های ۵۷، اظهار کرد: شهید عزیز‌الله مؤمنی یکی از ۲۱ شهید انقلاب اسلامی در قروه است که سال ۵۷ توسط نیروهای ساواک ستم‌شاهی به شهادت رسید.
در بخش دوم این مراسم موحد امان‌اللهی، فرماندار قروه با بیان اینکه زندگی‌نامه و خاطرات شهدای قروه در قالب ۱۱۰ اثر به ثبت رسیده است، گفت: برای برگزاری این اجلاسیه، 24 کمیته در یک سال اخیر تلاش کردند تا این مراسم شایسته مقام بلند مرتبه شهدا باشد.
وی بیان کرد: در روزهای اخیر به‌منظور حفظ جایگاه شهدا ۹۶ برنامه فرهنگی در روستاهای قروه اجرا شده است؛ همچنین اکیپ‌های پزشکی در مناطق محروم قروه نیز خدمات رایگان انجام دادند. اجرای تئاتر و نمایش‌های صحنه‌ای، برگزاری مسابقات ورزشی نیز از دیگر برنامه‌های بزرگداشت شهدا در قروه بوده است.
سردار ضیاء‌الدین حزنی، فرمانده قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن قدردانی از زحمات و رشادت‌های شهدا و خدمتگزاران انقلاب اسلامی، نقش صداوسیمای مرکز کردستان را در انعکاس برنامه‌های این اجلاسیه مهم ارزیابی کرد و گفت: این رسانه ملی همواره در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی مؤثر و مفید عمل کرده است.
وی با قرائت وصیت‌نامه یکی از شهدای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: بیداری و هوشیاری از سیره بزرگمردان انقلاب اسلامی است؛ دین و انقلاب اسلامی دارای ارزش‌های والایی است و تاریخ نیز گواه این ظرفیت است.
در پایان اجلاسیه ۵۴۰۰ شهید والا مقام کردستان که به میزبانی شهرستان قروه در ورزشگاه ۱۲۰۰ نفری شهید چمران برگزار شد؛ از چند کتاب زندگینامه و خاطرات شهدا نیز رونمایی شد. این آثار شامل سردار بیست ساله روح‌الله، حدیث سرو، فانوس‌های مهاجر، سردار عاشق، وهب کردستان و نیم‌رخ ماه بود.

روح‌الله زرین
انتهای پیام

captcha