کاهش سن ازدواج با درایت مسئولان شدنی است
کد خبر: 3791941
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
حجت‌الاسلام پناهیان:

کاهش سن ازدواج با درایت مسئولان شدنی است

گروه اجتماعی ــ یک سخنران و اندیشمند مذهبی در حاشیه جشن بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی گفت: اگر مسئولان و تدبیرکنندگان جامعه از درایت کافی برخوردار باشند، شاهد کاهش سن ازدواج در کشور خواهیم بود.

کاهش سن ازدواج با درایت مسئولین شدنی استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی ستاد ازدواج دانشجویی کشور حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان شب گذشته، 30 بهمن، در حاشیه ویژه‌برنامه فرصت عاشقی از مجموعه برنامه‎های بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی همسفر تا بهشت گفت: اگر مسئولان و تدبیرکنندگان کشور در عرصه فرهنگ و امکانات زندگی از درایت کافی برخوردار باشند برای کاهش سن ازدواج باید زیرساخت‎های فرهنگی و مادی آن ایجاد شود.

وی ابراز کرد: احداث خوابگاه‎های متأهلی برای دانشجویان یکی از این زیرساخت هاست که باید در این خصوص اقدامات لازم صورت گیرد و از آنجا که در حال حاضر جمعیت دانشجویی کشور کم‌تر از گذشته است امکان فراهم کردن تسهیلات به راحتی وجود دارد.

پناهیان در ادامه تصریح کرد: جوانان در سنین پایین‎تر از صفای باطن بیشتری برخوردارند و شور و حال جوانی به زندگی آنها قوام و پایداری بیشتری می‎دهد امّا با افزایش سن ازدواج، متوقع و عیب گیر می‎شوند و انتخاب‎ها با سختگیری بیشتری انجام می‌شود.

این اندیشمند دینی در خصوص سن مناسب فرزندآوری عنوان کرد: وقتی ازدواج در سنین پایین تر صورت بگیرد، قطعاً سن فرزندآوری کاهش می‌یابد و پدر و مادر قبل ازکهنسالی و دوران پیری، از جوانی فرزندانشان لذت و بهره بیشتری می‎برند، خدا هم در این راستا پشتیبان محکم زن و مرد خواهد بود و روایت شده که بر آنها سهل‎گیرتر می‎شود.

حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به ضرورت وجود روانشناسان ماهر و آگاه به روحیه زن و مرد در جامعه ابراز کرد: وجود روانشناس خوب و ماهر در جامعه که به ظرائف زندگی و روحیات افراد آگاهی داشته باشد، می تواند فرهنگ خانواده و ازدواج را در کشور تغییر دهد و با اطلاع رسانی صحیح و اصولی، جامعه به ازدواج در سنین پایین تشویق شده و آن را راحت تر و با سطح آگاهی بالاتر بپذیرد.

انتهای پیام

captcha