تربیت فرزند صالح باعث رشد و تعالی جامعه می‌شود
کد خبر: 3791945
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸

تربیت فرزند صالح باعث رشد و تعالی جامعه می‌شود

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: پدران و مادران باید بتوانند در رشد و تعالی معنوی به فرزندان خود کمک کنند زیرا پدر و مادر با تربیت فرزند صالح می‌توانند باعث رشد و تعالی جامعه می‌شوند.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز، اول اسفندماه در همایش طرح دست‌های مهربانی که در پرورشگاه مژدهی رشت برگزار شد با بیان اینکه هیچ خدمتی بالاتر از خدمت به بندگان خدا نیست، اظهار کرد: خیران برای خدمت به انسان‌های نیازمند کارهای بزرگی انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه تربیت فرزند صالح مهم‌ترین ثمره ازدواج است، افزود: تربیت فرزند، بزرگترین کاری است که یک پدر و مادر می‌توانند بکنند، پدران و مادران باید بتوانند در رشد و تعالی معنوی به فرزندان خود کمک کنند زیرا پدر و مادر با تربیت فرزند صالح می‌توانند باعث رشد و تعالی جامعه می‌شوند.

آیت‌الله فلاحتی گفت: پاداش انسان‌های نیکوکار در راه تربیت کودکان و نوجوانان جامعه که به نحوی از داشتن سرپرست محروم هستند در آیات و روایات بسیار با عظمت ذکر شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) تصریح کرد: بعضی از انسان‌ها در دنیا کار آخرتی انجام می‌دهند، اما می‌خواهند بهره دنیوی ببرند، در صورتی که باید از دنیا به‌عنوان ابزاری برای آخرت استفاده کنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه تا تاریخ زنده است نام میرزا کوچک‌خان هم زنده است چون برای خدا قیام کرد، ادامه داد: نام و یاد کاظم و افسر مژدهی، از خیران پرورشگاه مژدهی رشت از 80 سال پیش تاکنون به خاطر کار خیری که انجام داده‌اند زنده است. کاری که برای خدا نباشد ماندگار نخواهد شد.

نماینده ولی فقیه در گیلان افزود: افراد ثروتمند و موفق بسیاری هم‌عصر خیران ایجاد‌کننده پرورشگاه مژدهی می‌زیستند که اکنون نام و نشانی از آنان نیست اما انسان‌های بزرگی مانند کاظم و افسر مژدهی با گام گذاشتن در راه حمایت از ایتام، نام خود را تا ابد جاودانه کردند.

آیت‌الله فلاحتی خطاب به مسئولان پرورشگاه مژدهی رشت تصریح کرد: در تربیت کودکان و نوجوانان همت بلند داشته باشید و از خدا بخواهید این کار را ذخیره آخرت شما قرار دهد.

در ادامه حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف گیلان نیز در این همایش اظهار کرد: 211 موقوفه در گیلان با نیت حمایت از یتیمان و رسیدگی به آنها وجود دارد.

مدیرکل اوقاف گیلان گفت: در سال جاری، بیش از 250 میلیون تومان از درآمد این موقوفات، برای رسیدگی به یتیمان هزینه شد.

انتهای پیام

captcha