همایش «مطالعات زنان و انقلاب اسلامی» در یزد آغاز شد
کد خبر: 3791958
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱

همایش «مطالعات زنان و انقلاب اسلامی» در یزد آغاز شد

گروه معارف ــ همایش «مطالعات زنان و انقلاب اسلامی» به همت حوزه علمیه خواهران استان یزد و با حضور جمعی از مسئولان در یزد آغاز شد.

همایش «مطالعات زنان و انقلاب اسلامی» در یزد آغاز شدبه گزارش ایکنا از یزد، همایش «مطالعات زنان و انقلاب اسلامی» صبح امروز، 1 اسفندماه با حضور حجت‌الاسلام حسینی کوهستانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام کارگر مدیر حوزه علمیه خواهران استان و جمعی از اساتید و طلاب مدارس علمیه در سالن مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران یزد آغاز شد.
مریم حسن پور، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد در حاشیه این مراسم به ایکنا گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران حوزه‌های علمیه خواهران اقدام به برگزاری همایش علمی با عنوان «مطالعات زنان و انقلاب اسلامی» نموده است.
وی ادامه داد: این همایش به مدت دو روز برگزار می‌شود که صبح امروز اول اسفندماه آغاز و در مجموع پنج میزکار با حضور ده استاد حوزه و دانشگاه به بررسی این موضوع پرداخته خواهد شد.
حسن‌پور افزود: طی فراخوان اعلام شده به مدارس علمیه، طلاب مقالات خود را به مرکز مدیریت ارسال و طی بررسی صورت گرفته دو مقاله با عناوین «بررسی نقش زنان در تشویق مردان به مبارزه در دوران انقلاب» توسط کبری زارع از مدرسه الزهرا مهریز و «ریزش‌ها و رویش‌های انقلاب اسلامی ایران» توسط فاطمه بیکی زاده مدرسه معصومیه برتر و در این همایش ارائه خواهد شد.
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: میزکار شماره اول به بررسی وضعیت مطالعات انقلاب اسلامی در حوزه‌های علمیه خواهران توسط خانم‌ها کاظمی و رییسی به دبیری جعفری ارائه شد.
وی موضوع میزکار دوم را «ترسیم وضعیت ایران قبل از انقلاب و ریشه‌های پیروزی انقلاب اسلامی» اعلام کرد و افزود: این میزگرد علمی توسط سرهنگ فضلی استاد دانشگاه و منصوره قیاسی استاد حوزه و به دبیری زهرا نقیب القرا ارائه شد.
حسن‌پور میزکار پایانی امروز را «ترسیم وضعیت ایران از زمان پیروزی تاکنون و دستاوردهای آن» اعلام و گفت: این میزکار نیزبا حضور میرمحمدی استاد دانشگاه و یاوری استاد حوزه و دبیری زارع ارائه می‌شود.
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به برنامه‌های روز دوم این همایش نیز گفت: میزکار با موضوع «ترسیم چشم انداز تمدنی انقلاب اسلامی و چالش‌های گفتمانی فراروی آینده انقلاب» در روز پنجشنبه دوم اسفندماه و با حضور حجت‌الاسلام فهیم نیا و دکتر غفوری و به دبیری حاجی اسماعیلی ارائه خواهد شد.
وی بیان کرد: میزکار پنجم این همایش با موضوع «نقش انقلاب اسلامی در هویت بخشی و عزت آفرینی مردم به ویژه زنان» توسط زهرا نیکپور استاد حوزه علمیه انجام و در پایان این روز اختتامیه برگزار و از خانواده شهید مدافع حرم حجت الاسلام دهقانی تجلیل به عمل می‌آید.

انتهای پیام

captcha