پذیرش دانش‌پژوه از سوی مدرسه عالی فقه و علوم اسلامی در 6 رشته
کد خبر: 3791986
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳

پذیرش دانش‌پژوه از سوی مدرسه عالی فقه و علوم اسلامی در 6 رشته

گروه حوزه‌های علمیه ــ مدیر مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی در مقطع تمهیدی گفت: طلاب از امروز، یکم اسفندماه، تا 20 فروردین سال 1398، فرصت دارند تا در مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی برای سال تحصیلی آینده ثبت‌نام کنند.

پذیرش دانش‌پژوه از سوی مدرسه عالی فقه و علوم اسلامی در 6 رشتهبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام علی‌اصغر همتیان، مدیر مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی، امروز، اول اسفندماه، در نشست خبری مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی با اشاره به این‌که مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی با امر مقام معظم رهبری تأسیس شد، بیان کرد: سال تحصیلی جاری سومین سال تحصیلی فعالیت این مؤسسه است؛ این موسسه با هدف تربیت فقهای متخصص در حوزه‌های مورد نیاز جامعه مانند رشته‌های اقتصاد و خانواده تأسیس شده است.
وی افزود: در این مؤسسه فقهایی تربیت می‌شوند که نیازهای فقهی و فکری نظام اسلامی را به صورت تخصصی پاسخ می‌دهند و برای تولید علم و پیش بردن مرزهای دانش علمی تلاش می‌کند و لذا کار اصلی این مؤسسه برنامه‌ریزی و راه‌اندازی رشته فقه‌های تخصصی است.
همتیان اظهار کرد: فارغ‌التحصیلان این مؤسسه بعد از گذراندن دوره‌های مختلف توانمندی استنباط احکام فقهی را در حوزه تخصصی خود پیدا می‌کنند و می‌توانند موضوعات جدید را تحلیل کنند. همچنین پاسخ‌گوی مسائل فقهی جدید خواهند بود و امیدواریم در تهیه قوانین و مقررات مورد نیاز نظام اسلامی نیز مشارکت و در شوراهای فقهی نهادهای گوناگون نظام حضور مؤثر داشته باشند.
مدیر مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی در مقطع تمهیدی با اشاره به این‌که تمرکز جدی بر دروس فقه و اصول در طول دوره از سیاست‌های اصلی این مؤسسه است، افزود: رویکرد تخصصی به فقه اصول، آموزش دروس آکادمیک مرتبط با رشته فقه تخصصی است، تعامل با فضای بین‌الملل و جهان اسلام از جمله سیاست‌های این مؤسسه است.
وی با اشاره به این‌که کاهش تعطیلات در طول دوره تحصیلی از سیاست‌های مؤسسه عالی فقه و حکومت اسلامی است، ادامه داد: امکانات آموزشی و پژوهشی مناسبی را برای طلاب دانشجو فراهم می‌کنیم؛ لذا مهم‌ترین بخش این مؤسسه بخش پژوهشی است که از مقطع اولی که دانشجو پذیرش می‌شود مهارت‌های پژوهشی را نیز فرامی‌گیرد.
همتیان اظهار کرد: سیاست دیگر این مؤسسه توجه به خانواده و برنامه‌های فرهنگی خانواده‌هاست؛ لذا برای خانواده‌های طلاب در بعضی از روزهای هفته برنامه اختصاصی تدارک دیده می‌شود.
وی افزود: سیاست همکاران در بخش پژوهش مؤسسه به این صورت است که طلبه‌هایی که استعداد و ویژگی‌های شخصیتی مطلوب و انگیزه قوی برای تحصیل در رشته فقه تخصصی در این مؤسسه را دارا هستند در این بخش پذیرش می‌شوند.
همتیان ضمن بیان این‌که این موسسه در سه مقطع تمهیدی، خارج عمومی و خارج تخصصی پذیرش دارد، ادامه داد: مقطع تمهیدی طلبه‌های پایه 9 و ده حوزه هستند که طلبه‌ای در مقطع خارج عمومی تحصیل می‌کند رشته تخصصی را انتخاب نکرده است و لذا حکم علوم پایه را دارد و همچنین مقطع خارج تخصصی این مؤسسه طلبه‌هایی هستند که حداقل سه سال خارج عمومی را گذراندند و از توانمندی علمی بالایی برخوردار هستند.
مدیر مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی در مقطع تمهیدی بیان کرد: طلبه‌ها از امروز یکم اسفندماه تا بیستم فروردین سال جاری فرصت دارند تا در مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی ثبت‌نام کنند و در سال آینده در شش رشته تخصصی فقه اقتصاد، فقه خانواده، فقه قضا، فقه جزا، فقه سیاسی و فقه تربیت مشغول آموزش شوند.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی fhttp://feqh.miu.ac.ir مراجعه کنند.
انتهای پیام
captcha