امور قرآنی و فرهنگی در مدارس بیشتر مورد توجه قرار گیرد
کد خبر: 3791990
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
امام جمعه کوهبنان:

امور قرآنی و فرهنگی در مدارس بیشتر مورد توجه قرار گیرد

کانون خبرگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام عباس جعفری اظهار کرد: آموزش و پرورش نقش مهمی در گسترش ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام و انقلاب دارد؛ باید کارهای قرآنی، فرهنگی و هنری در مدارس بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ جلسه شورای آموزش و پرورش کوهبنان با حضور امام جمعه، فرماندار و فرمانده انتظامی این شهرستان، مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌های زرند و کوهبنان و سایر اعضا، اول اسفند‌ماه در دفتر فرماندار شهرستان برگزار شد.
در این جلسه حجت‌الاسلام عباس جعفری، امام جمعه کوهبنان گفت: آموزش و پرورش یکی از نهادهای زیربنایی است که جا دارد روی تعلیم و تربیت با ظرافت و دقت نظر بیشتری کار شود.
وی بیان کرد: انقلاب اسلامی دشمنان زیادی دارد که در کنار آن دوستان زیادی هم دارد، لذا شاهد گسترش سریع انقلاب اسلامی در سایر نقاط جهان هستیم.
امام جمعه کوهبنان اظهار کرد: آموزش و پرورش نقش مهمی در گسترش ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام و انقلاب دارد؛ باید کارهای قرآنی، فرهنگی و هنری در مدارس بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
در ادامه حسین سالاری، فرماندار کوهبنان گفت: امسال با همه خدمات و سختی‌ها رو به پایان است؛ باید توفیقات را ارزیابی کنیم و در راستای رفع نواقص محکم‌تر و استوارتر در سال آینده حرکت کنیم.
وی یادآور شد: زیرساخت انسانی در آموزش و پرورش رشد می‌کند و تربیت می‌شود. لذا، تربیت انسان‌های عالم و متعهد و متعبد می‌تواند در پیشرفت آینده کشور مؤثر باشد.
رئیس شورای آموزش و پرورش کوهبنان ادامه داد: در زلزله سال گذشته تعدادی از مدارس کوهبنان دچار خسارت جدی شدند که با حضور خیرین و کمک‌های دولتی ساخت مدارس در دستور کار قرار دارد.
وی اظهار کرد: در بحث ارائه خدمات به مسافران نوروزی آموزش و پرورش نقش مهمی دارد که بایستی مدارس برای این مهم تجهیز شوند.
در ادامه سیدمحمدرضا حسینی، مدیر آموزش و پرورش کوهبنان ضمن تبریک میلاد با سعادت بی بی دو عالم و روز مادر، گفت: برای استقبال از میهمانان و مسافران نوروزی آمادگی داریم و مدارس پروین اعتصامی، شهید باهنر، شهید رجایی، علی بن ابیطالب(ع)، جنت و عدالت شهر کوهبنان و مدرسه شهید چمران بخش طغرالجرد و پروین اعتصامی برای این منظور در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: برای رفع دغدغه دانش‌آموزان کنکوری، نمازخانه و کتابخانه برخی مدارس جهت حضور آنان در نظر گرفته شده است تا از وجود معلمان طرح سخاوت در این ایام بهره ببرند.
حسینی ادامه داد: سهم آورده پس از زلزله به آموزش و پرورش کوهبنان حدود 10 میلیارد تومان است که احداث مدرسه 12 کلاسه فرهنگیان، توزیع پوشاک و سبد کالا بین دانش‌آموزان پس از زلزله، اعزام 150 نفر از فرهنگیان به مشهد مقدس، احداث مدرسه امام حسن مجتبی(ع)، ساخت مدرسه توسط بانک تجارت و... از دیگر اقدامات هستند.
همچنین در این جلسه حسین کاظمی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان زرند گفت: آموزش و پرورش متعلق به همگان است. لذا، در راستای تربیت نیروی انسانی برای آینده تلاش مضاعف داشته باشیم و در حقیقت زیرساخت‌ها تأمین شود.
وی یادآور شد: در سال گذشته شورای آموزش و پرورش شهرستان زرند رتبه برتر استانی را کسب کرد، البته خانواده‌ها باید در کنار آموزش و پرورش، حامی مالی و فکری باشند تا زمینه موفقیت بیشتر دانش‌آموزان رقم بخورد.
کاظمی تأکید کرد: برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز در مدارس در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر است که بایستی در این امر جدیت بیشتری داشته باشیم.
نامجو کوهبنانی
انتهای پیام

captcha