ضعف هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط در عملیات تروریستی خاش/ وزیر کشور به کمیسیون احضار شد
کد خبر: 3791992
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰
فلاحت‌پیشه بیان کرد:

ضعف هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط در عملیات تروریستی خاش/ وزیر کشور به کمیسیون احضار شد

گروه سیاسی ــ رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به مشهود بودن ضعف هماهنگی در میان دستگاه‌های ذی‌ربط در چند اقدام تروریستی اخیر در خاک کشور از جمله عملیات تروریستی خاش ـ زاهدان گفت: با توجه به وظیفه وزارت کشور برای ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های سیاسی، انتظامی و امنیتی در استان‌های مرزی، از وزیر کشور دعوت شده تا در جلسه آتی کمیسیون در اواسط هفته آینده حضور یابد.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا درباره واکنش‌های داخلی به حمله تروریستی اخیر در جاده خاش ـ زاهدان و از جمله اظهارنظر فرمانده سپاه مبنی بر تقاضا از مسئولان برای بازگذاشتن دست سپاه برای اقدام متقابل علیه تروریست‌ها و هشدار به دولت پاکستان گفت: واقعیت این است که اگر قرار بر این باشد که سپاه پاسداران و سایر نهادها در داخل کشورهای دیگر بتوانند مؤلفه‌های ضد امنیتی کشور را مهار کنند، مجلس با آنها همراهی خواهد کرد، ولی انتظار این است که به این عملیات‌های تروریستی در داخل کشور توجه شود. اقدامات پیشگیرانه‌ای برای جلوگیری از این حملات می‌توانست انجام شود که ضعف هماهنگی مانع از آن شده است.

وی با اشاره به جلسه روز یکشنبه گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای بررسی این حادثه تروریستی با حضور نمایندگانی از وزارت خارجه، اطلاعات و سپاه، افزود: در این جلسه موردی که بسیار مشهود بود و همه به آن اذعان داشتند بحث عدم هماهنگی بود. از طرفی در حوادث مختلف اخیر تروریستی از جمله حمله به مجلس، حمله به رژه نیروهای مسلح در اهواز و حوادث مختلف در سیستان و بلوچستان از قبیل حادثه جاده خاش ـ زاهدان، هیچ گلوله‌ای از سمت نیروهای خودی به سمت تروریست‌ها شلیک نشده است. همچنین در یکی از استان‌های مرزی یکی از استانداران به من گفت که حق ورود به مرز را ندارد و این‌ها همه به علت عدم هماهنگی میان دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط است.

فلاحت‌پیشه اظهار کرد: بر این اساس با توجه به وظیفه وزارت کشور برای ایجاد هماهنگی میان نهادهای سیاسی، نظامی و امنیتی در استان‌های مرزی، از وزیر کشور دعوت شده تا در جلسه آتی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در اواسط هفته آینده حضور یابد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه بر ضرورت افزایش اعتبارات مناطق مرزی تأکید کرد.

فلاحت‌پیشه درباره اینکه آیا عملیات تروریستی اخیر موضوع مرزبانان ربوده شده را در حاشیه نخواهد برد، گفت: موضوع مرزبانان ربوده‌شده مطالبه‌ای غیر قابل گذشت است و معتقدیم حداقل کاری که پاکستانی‌ها می‌توانند در شرایط کنونی برای تعدیل افکار عمومی در ایران انجام دهند این است که برای آزادی مرزبانان کمک کنند.

وی درباره آخرین خبر از وضعیت این مرزبانان گفت: فقط خبر سلامتی آنها را به ما داده‌اند.

captcha