90 درصد فراگیران المصطفی از کشورهای مختلف جهان هستند
کد خبر: 3792061
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۷
رئیس جامعةالمصطفی؛

90 درصد فراگیران المصطفی از کشورهای مختلف جهان هستند

گروه حوزه‌های علمیه – رئیس جامعةالمصطفی العالمیه گفت: افتتاح شاخه مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری در جامعةالمصطفی حرکتی ارزشمند در راستای معرفی و ارائه ظرفیت‌ها و دستاوردهای علمی المصطفی است که اساتید و دانش‌پژوهان باید از آن بهره کافی ببرند.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین علی عباسی در آیین افتتاح و آغاز به‌کار شاخه مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری جامعةالمصطفی، ظهر امروز در جمع معاونین و مدیران المصطفی اظهارکرد: افتتاح این مرکز فرصت مناسبی برای اساتید و دانش‌پژوهان و نیز ارائه دستاوردهای علمی المصطفی در عرصه بین‌المللی است که باید به نحو شایسته از آن بهره برد.


90 درصد فراگیران المصطفی از کشورهای مختلف جهان هستندوی توسعه و گسترش تعامل و ایجاد ارتباط میان مراکز علمی را موجب هم‌افزایی و رشد علمی عنوان کرد و افزود: با توجه به ظرفیت و جایگاه کشور در تولید علم و دانش، شکل‌گیری مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی، فرصت بسیار خوبی برای دسترسی همه اساتید و دانش‌پژوهان به این ظرفیت گسترده فراهم می‌کند و تعامل و همکاری با مراکز علمی در نقاط مختلف دنیا آثار و برکات ارزشمندی را به منظور ترویج معارف اسلامی برجای خواهد گذاشت.
عباسی گفت: بیش از 90 درصد فراگیران المصطفی شامل ملیت‌های غیرایرانی است و با قاطعیت می‌توان اعلام کرد که جامعةالمصطفی از مهم‌ترین دانشگاه‌های بین‌المللی جهان اسلام به شمار می‌آید که با نهادهای مختلف بین‌المللی در ارتباط است و عضویت فعالانه در اتحادیه‌های دانشگاهی جهان دارد.
رئیس المصطفی بیان کرد: تولیدات علمی المصطفی در حوزه علوم انسانی و اسلامی و فرهنگ و زبان قابل توجه است و سالانه صدها پایان‌نامه و مقاله علمی در این مرکز تولید می‌شود که می‌تواند مورد استناد پژوهشگران قرار گیرد.
لازم به ذکر است، شاخه مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری (RICEST) در جامعةالمصطفی، ظهر امروز با حضور مسئولان این مرکز در سازمان مرکزی المصطفی افتتاح شد.
انتهای پیام

captcha