همکاری‌های مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری و المصطفی توسعه می‌یابد
کد خبر: 3792066
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۴

همکاری‌های مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری و المصطفی توسعه می‌یابد

گروه حوزه‌های علمیه ــ رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری(رایست) و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) از توسعه همکاری‌های این مرکز با جامعةالمصطفی العالمیه خبر داد.

به گزارش ایکنا، محمدجواد دهقان ظهر امروز یکم اسفندماه در آیین افتتاح و آغاز به کار شاخه مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری جامعةالمصطفی در ستاد مرکزی این نهاد اظهارکرد: جامعةالمصطفی می‌تواند منابع وسیع علمی خود را که در اختیار دارد با مرکز منطقه‌ای به اشتراک بگذارد.
عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شیراز با بیان اینکه این مرکز در بیش از ۱۲۰ کشور دنیا دارای شعب است، افزود: همکاری بین جامعةالمصطفی و مرکز منطقه‌ای و ISC بسیار مهم و ارزشمند است چرا که المصطفی با بیش از ۳۸۴ واحد آموزشی و بیش از ۵۰۰۰۰ فارغ التحصیل از ۱۳۲کشور و بیش از شصت هزار دانشجو در حال تحصیل، توانسته است ۳۸ درصد شاغلین به تحصیل را از خواهران و شصت و دو درصد را از برادران داشته باشد.
دهقانی بیان کرد: جامعةالمصطفی تاکنون شصت و نه همایش ملی و بینالمللی، ۴۹۲ نشست علمی، ۳۰۰۰ نشست تخصصی و ۹۱ انجمن علمی تخصصی، صد تشکل فرهنگی، ۶۱ کتابخانه در داخل کشور تاسیس و ۴۰ کتابخانه در خارج از کشور دارد.
وی ادامه داد: با این حجم از فعالیت‌ها و مراودات بین‌المللی جامعةالمصطفی علاوه بر اینکه می‌تواند استفاده از پایگاههای مرکز را در سرلوحه کار خود قرار دهد می‌تواند منابع وسیع علمی خود را که در اختیار دارد با مرکز منطقه‌ای به اشتراک بگذارد تا سایر استفاده کنندگان و کاربران نیز بهره مند شوند.
این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه المصطفی با برخورداری از دانشجویان و اساتید بین‌المللی دارای یکی از پارامترهای اصلی در رتبه بندی‌های جهانی است، اظهار امیدواری کرد که این مرکز علمی بتواند با انطباق خود با معیارهای بین‌المللی جایگاه خوبی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی کسب نماید.
رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری خاطرنشان کرد: افتتاح شاخه مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری در جامعةالمصطفی، نخستین گام در جهت هم افزایی، پیشرفت و ارتقای بیش از پیش دو مرکز خواهد بود.
وی با اشاره به تاسیس مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری در اوایل دهه 70، اظهار کرد: تأسیس این مرکز که بازوی مورد نیاز ارتباط میان دانشگاهی و رصد وضعیت علمی مراکز علمی کشورهای اسلامی است، نشان‌دهنده میزان توجه نظام جمهوری اسلامی ایران به توسعه علم و دانش است.
دهقانی با تأکید بر لزوم دستیابی به مرجعیت علمی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، ابراز داشت: این مرکز با ایجاد شاخه‌های خود در کشورهای مختلف جهان، معرفی توانایی علمی کشور در عرصه بین‌المللی را مدنظر قرار داده است که یکی از الزامات در مسیر دستیابی به مرجعیت علمی به شمار می‌آید.
لازم به ذکر است، در پایان این مراسم، تفاهم‌نامه همکاری میان جامعةالمصطفی و مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری به امضای دو طرف رسید.
انتهای پیام

captcha