فعالان سوئدی خواستار تحریم مسابقات یوروویژن در اسرائیل شدند
کد خبر: 3792071
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۹

فعالان سوئدی خواستار تحریم مسابقات یوروویژن در اسرائیل شدند

گروه بین‌الملل ــ فعالان سوئدی با تجمع در برابر ساختمان تلویزیون دولتی این کشور خواستار تحریم جشنواره موسیقی اروپا (یوروویژن) در اسرائیل شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری آناتولی؛ فعالان سوئدی با تجمع در برابر ساختمان تلویزیون دولتی این کشور درخواست کردند تا سوئد در مسابقات موسیقی اروپا (یوروویژن) که قرار است در تل‌آویو برگزار شود، شرکت نکند.

این فعالان ضمن جمع کردن امضای تجمع‌کنندگان به توزیع بروشورهایی بین مردم پرداختند.

این افراد با بیان اینکه سازمان ملل، اشغال فلسطین توسط اسرائیل را محکوم کرده است، اعلام کردند: ما مخالف این هستیم که به اسرائیل فرصتی برای تبلیغات و توسعه نفود خود به این شکل داده شود، در حالی که با فاصله چند کلیومتری از محل برگزاری مسابقه در اسرائیل، مردم فلسطین در رنج‌هایی که اسرائیل به آنها تحمیل کرده، زندگی می‌کنند.

این فعالان وابسته به جمعیت «فلسطینیان استکهلم» هستند که دانشگاهیان و فعالان سوئدی در حمایت از مبارزات مردم فلسطین تأسیس کرده‌اند.

یادآور می‌شود، مقامات رژیم صهیونیستی به برگزارکنندگان یوروویژن 2019 پیشنهاد داده بودند این مسابقات در قدس برگزار شود. آنها می‌خواستند تا از فرصت برگزاری مسابقات یوروویژن برای پیشبرد طرح خود در زمینه جا انداختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل استفاده کنند. اما در پی اعتراضات بین‌المللی، کمیته اروپایی برگزارکننده مسابقات یوروویژن در سال 2019 اعلام کرد که این مسابقات به جای قدس در تل‌آویو برگزار می‌شود.

انتهای پیام

 

captcha