نگرانی آمریکا بابت دست‌یابی ایران به انرژی هسته‌ای بهانه است
کد خبر: 3792074
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۳
معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی؛

نگرانی آمریکا بابت دست‌یابی ایران به انرژی هسته‌ای بهانه است

گروه حوزه‌های علمیه ــ معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: دست‌یابی ایران به انرژی هسته‌ای و دیگر پیشرفت‌ها و دست‌آوردهای علمی تنها بهانه امریکا و غرب برای دشمنی با انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از المصطفی، حجت‌الاسلام و المسلمین محمودنبویان در نشست فرهنگی- تربیتی «دست‌آوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی» که در مدرسه آموزش عالی فقه و معارف اسلامی المصطفی برگزار شد، اظهارکرد: قرآن کریم دلیل اصلی دشمنی با انقلاب اسلامی را به خوبی تبیین می‌کند که کافران و غیرمسلمانان از شما راضی نخواهند شد تا زمانی که از آنان اطاعت نمایید.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اختلاف همه‌جانبه دو جهان‌بینی مدرن و جهان‌بینی اسلامی، خاطرنشان کرد: پس از رنسانس، دنیای غرب تلاش وافری برای حاکم نمودن اندیشه مدرن در جهان مبذول داشت، ولی انقلاب اسلامی جهان‌بینی جدیدی به جهان عرضه نمود که خط بطلانی بر اندیشه مدرن غربی کشید.
وی در تبیین اندیشه مدرن غرب گفت: نباید تصور کرد اندیشه مدرن به معنای اندیشه جدید است، زیرا بسیاری از معیارهای این اندیشه مدرن، ریشه در تاریخ دارد؛ برای نمونه، اعتماد به حس و امانیسم، که از مبانی اصلی اندیشه مدرن به شمار می‌آید، نه تنها مفاهیم جدیدی نیست، که از زمان فرعون و پیش از او نیز چنین تفکری در کافران وجود داشت.
نبویان ادامه داد: عمر هر اندیشه، با مدرن بودن آن ارتباطی ندارد. از نگاه غرب، اندیشه‌ای مدرن است که سکولار، به معنای دنیاگرا باشد. در رویکرد دینی، همه پدیده‌های خوب و بد در عالم منشأ الهی دارد، ولی نگاه سکولار، منکر این ارتباط است و در تحلیل خود، دنیا و انسان را خودکفا می‌پندارد. در علوم مدرن، دین حق دخالت در هیچ یک از ساحت‌‌های علوم تجربی و حتی انسانی را ندارد.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی منشأ معرفت‌شناسی غرب را براساس حس‌گرایی دانست و گفت: از نگاه سکولاریسم و اندیشه مدرن، خدا و دین حق دخالت در هیچ حوزه‌ای ندارد و براساس این اندیشه، در قرائت مدرن از اسلام، «اسلام منهای اسلام» ملاک است.
سخنران نشست ادامه داد: غرب پس از چهارصد سال تلاش برای قبولاندن این اندیشه، با انقلاب اسلامی روبه‌رو شد که پرچم گفتمان الهی را در دست دارد و همین مسئله، دلیل اصلی دشمنی با جمهوری اسلامی ایران است.
وی در ادامه با برشمردن برخی از معیارهای ارزیابی اقتدار کشورها در علوم سیاسی، گفت: پس از جنگ جهانی دوم، ایالات متحده امریکا زمینه‌ساز تشکیل سازمان ملل متحد شد و ضمن برخورداری از حق وتو در شورای امنیت، حمله به کشورهای مختلف و تسلط بر همه سازمان‌های بین‌المللی را در دستور کار خود قرار داد. امریکا امروز با در اختیار داشتن بزرگ‌ترین تکنولوژی، ارتش، صنعت و اقتصاد جهان، از مقتدرترین کشورهای جهان شناخته می‌شود و این اقتدار در حدی است که پول ملی این کشور، مبنای معادلات اقتصادی جهان قرار گرفته است.
استاد حوزه و دانشگاه در ادامه تصریح کرد: امریکا با وجود برخورداری از همه معیارهای متعارف قدرت، چهل سال از جمهوری اسلامی ایران شکست خورده است. عامل اقتدار ایران اسلامی، صنعت، اقتصاد و... نیست، بلکه عامل اصلی قدرت کشور، ایمان به خداست که الگوبرداری از همین عامل اقتدار، موجب پیروزی‌های متعدد جبهه مقاومت در منطقه شده است.
نبویان با تأکید بر وعده الهی درباره پیروزی محور حق و نابودی باطل، اظهار کرد: ایمان به این سنت الهی دلیل اصلی خوش‌بینی مقام معظم رهبری به آینده روشن کشور است. انقلاب اسلامی ایران به دنیا پیام داد که اگر خدا را یاری رسانید، خدا نیز شما را یاری می‌نماید و در این صورت شکست نخواهید خورد. توکل به خدا، مفهوم سیاسی است و انقلاب اسلامی با ارائه گفتمان جدید اسلامی در برابر اندیشه مدرن غرب، این عامل قرآنی و موفق در حوزه اقتدار را به سپهر سیاسی جهان عرضه نمود.
انتهای پیام

captcha