تنوع فرهنگی، بستر مناسبی در جهت ارتقاء هویت ملی است
کد خبر: 3792080
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸
در دیدار با فلورانس مالخام، نویسنده آشوری مطرح شد؛

تنوع فرهنگی، بستر مناسبی در جهت ارتقاء هویت ملی است

گروه فرهنگی- مدیرکل امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با نویسنده فلورانس مالخام، نویسنده آشوری، با تاکید بر اینکه تنوع فرهنگی در هر جامعه برکت است، گفت: تنوع فرهنگی، بستر مناسبی در جهت ارتقاء هویت ملی است.

تنوع فرهنگی، بستر مناسبی در جهت ارتقاء هویت ملی است

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلی حسینی، مدیرکل امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شب گذشته، ۱ اسفند ماه، در دیدار با نویسنده آشوری خانم فلورانس مالخام در ارومیه، با تاکید بر اینکه ما همه انسان بوده و در انسانیت مشترک هستیم، اظهار کرد: علی‌رغم تمام مذاهب و اقوام مختلف، همگی اهل این مرزوبوم بوده و عاشق میهن هستیم.
وی با اشاره به اینکه وحدت بین اقوام و ادیان در کشور همانند گفتمان مهربانی است که در کنار هم زندگی کرده و با یکدیگر وحدت داریم، ادامه داد: جو بسیار مناسبی بین تمامی اقوام و مذاهب برقرار بوده و ارتباط بین نمایندگان و جامعه در مذاهب مختلف بسیار خوب است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی با اشاره به رمان‌های نوشته خانم مالخام افزود: رمان‌ها مربوط به همه انسانها و فارغ از رنگ، نژاد و مذهب است و تنوع مذهبی در ایران در مقدمه کتابها آمده که سرزمین من رنگین‌کمان اقوام بوده و این خود یک برکت است که تنوع فرهنگی را در کشور داریم و فرهنگ، مجموعه‌ای از گویش‌ها و آداب و رسوم، فارغ از هر قوم و مذهبی است.
وی با بیان اینکه تنوع فرهنگی در هر جامعه برکت است، خاطرنشان کرد: اکنون در کنار هویت ملی، تنوع فرهنگی را داریم و برخی می‌گویند باید همه چیز یکپارچه شود، در حالی که امروز اثبات شده که در جهان، تنوع فرهنگی، بستر مناسبی در جهت ارتقا هویت ملی است.
مدیرکل امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کزد: امروز اسناد بین‌المللی بسیار زیادی داریم که ایران نیز عضو آن بوده و تنوع فرهنگی باید وجود داشته باشد تا فرهنگ انسانیت تحقق یابد و دولت‌ها باید از تنوع فرهنگی حمایت نموده و در راستای وحدت، انسجام و منافع ملی تلاش کنند و وحدت در عین کثرت و کثرت در عین وحدت باید وجود داشته باشد.
بیش از ۱۰ هزار هموطن آشوری در آذربایجان غربی سکونت دارند
به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این دیدار، اظهار کرد: خداوند متعال، در روز قیامت وقتی اعمال انسانها را مدنظر قرار خواهند داد، مذهب را مدنظر ندارد و از همه ادیان‌ها به انسانیت و اصول پایبند به آن را مورد توجه قرار می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه برخی کشورها مظاهر ملت‌ها و اقوام مختلف هستند، افزود: در استان اقلیت‌های مذهبی مختلفی را داشته و سالیان سال است که در کنار هم به راحتی زندگی می‌کنیم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین خدایاری ادامه داد: در روزهای مختلف سال و مراسمات ملی و مذهبی همچون ۲۲ بهمن و اعیاد مختلف، علما و روحانیون مسلمان به همراه اقلیت‌های مذهبی آشوری و مسیحی، همواره دوشادوش یکدیگر حضور دارند و اکنون بیش از 10 هزار هموطن آشوری در استان سکونت دارند.
توجه ویژه نظام جمهوری اسلامی به هنرمندان
به گزارش ایکنا، استانلی سیمونز، رئیس انجمن آشوریان ارومیه نیز در این دیدار گفت: ایشان از نویسندگان بسیار خوب استان بوده و دو کتاب را به رشته تحریر درآورده‌اند که در سطح بالایی توزیع شده است.
وی تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی و وزارت ارشاد همواره نسبت به هنرمندان و بخصوص در تمامی اقلیت‌ها و مذاهب لطف و محبت دارند.
سیمونر ادامه داد: دیدارهایی که میان مسئولین وزارت ارشاد و هنرمندان در کشور اتفاق می‌افتد، نشانگر اهمیتی است که نظام جمهوری اسلامی به هنر می‌دهد و اینکه فعالیت‌های دینی نیز باید در بستر هنر انجام شوند.
نبود مرکز نشر و پخش کتاب در آذربایجان غربی
فلورانس مالخام، نویسنده آشوری اهل ارومیه، در پایان این دیدار، با اشاره به اینکه در یکی از کتابهای خود به جوّ زندگی مسیحیان در بین هموطنان مسلمان پرداخته است، افزود: با نگارش این کتاب، میخواستم نشان دهم که تمام مردم در این شهر، اعم از مسلمان و مسیحی، کارهایی را که مربوط به مذهب خودشان است را به راحتی انجام می‌دهند.
وی با بیان اینکه کتابهای او در رابطه با خاطرات نوجوانی‌اش است، گفت: کتاب دوم را زمانی که موج کره‌ای وارد کشور شد و فرهنگ کره‌ای جوانان را جذب کرد، با این هدف نوشتم که آواز دهل از دور خوش است.
مالخام ادامه داد: برخی چیزها را در زندگی خودمان انتخاب نکرده و خداوند انتخاب می‌کند که یکی پدر و مادر و دیگری سرزمینی که در آن به دنیا می‌آییم و تا زمانی که زنده هستیم این دو هیچ تغییری نکرده و خاک، ما را تا رسیدن به ملکوت همراهی می‌کند.
وی تاکید کرد: چاپ کتاب در شهرستان مشکل بود و از ارشاد تشکر می‌کنم که پیگیر چاپ کتاب بودند، چون مرکز نشر و پخش وجود ندارد، کتاب باقی مانده و می‌میرد و باید کتاب از تهران چاپ و پخش شود.
انتهای پیام

captcha