نعمت سادات را به فرصتی برای وحدت تبدیل کنیم/ سادات پرچمداران مقاومت‌اند
کد خبر: 3792100
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴
آیت‌الله اراکی:

نعمت سادات را به فرصتی برای وحدت تبدیل کنیم/ سادات پرچمداران مقاومت‌اند

گروه جامعه ــ رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه لازم است نعمت سادات را به فرصتی برای تقویت وحدت تبدیل کنیم، اظهار کرد: در روزگار کنونی سادات پرچمداران مقاومت‌اند.

نعمت سادات را به فرصتی برای وحدت تبدیل کنیم/ پرچمداران مقاومت، سادات اندبه گزارش ایکنا؛ آیت‌الله محسن اراکی، رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، پنجشنبه، دوم اسفندماه، در دومین همایش بزرگ سادات تشیع و تسنن اظهار کرد: در حدیث معتبر از رسول اکرم(ص) آمده است که اهل بیت من موجب وحدت امت هستند و تا زمانی که به آن‌ها تمسک بجویید، پراکنده نمی‌شوید. قرآن کریم می‌فرماید: «فاصبحتم بنعمته اخوانا»، این نعمت رسول خداست. جای دیگر نیز می‌فرماید: «واذکروا نعمت الله... اذ قلتم سمعنا و اطعنا» این نعمت نیز که منشأ همبستگی امت اسلامی است، شخص پیامبر(ص) بود، اما مگر می‌شود این نعمت تداوم نیابد؟ قطعاً باید تداوم یابد. یکی از جلوه‌های تداوم رسول اکرم(ص)، نسل ایشان و جلوه‌ دیگر راه ایشان است.

آیت‌الله اراکی افزود: مجمع تقریب به این ضرورت رسید که یکی از مهم‌ترین ابزارهای کاربردی برای بهره‌برداری از نعمت تداوم وجود رسول اکرم(ص) در جامعه اسلامی و استفاده از ظرفیت سلاله رسول خدا(ص) است.

وی ادامه داد: مفتخریم که جمعی از سادات تشیع و تسنن را در این محفل نورانی به منظور تقویت وحدت گرد آورده‌ایم. در ایران شش میلیون سید داریم. این ظرفیت باید به تقویت و انسجام اسلامی کمک کند. برای این منظور لازم است رابطه سادات و فرزندان زهرای مرضیه(س) را بیشتر تقویت کنیم تا صیانت از ارزش‌های اسلامی را با قدرت بیشتری پیش ببرند.

آیت‌الله اراکی تأکید کرد: در عصر احیای امت اسلام، که می‌توان آن را عصر امام خمینی(ره) نامید، نقش اولاد رسول اکرم برجسته است. سردمداران مقاومت اسلامی عمدتاً سیدند؛ از امام خمینی و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تا سیدحسن نصرالله و عبدالملکِ حوثیِ قهرمان.

رئیس مجمع تقریب مذاهب اسلامی در پایان گفت: این اجتماعات چراغ‌هایی را روشن می‌کند تا نهادهای فرهنگی جوامع اسلامی بر نقش سلاله رسول خدا(ص) در وحدت جامعه اسلامی و بر حفظ احترام آن‌ها تأکید بیشتری کنند.

انتهای پیام

captcha