فقدان عدالت فرهنگی در آذربایجان غربی مشهود است
کد خبر: 3792105
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶

فقدان عدالت فرهنگی در آذربایجان غربی مشهود است

گروه فرهنگی-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: فقدان عدالت فرهنگی و عدم رعایت حقوق فرهنگی در استان بسیار مشهود است و استان به لحاظ اداره ارشاد درجه ۲ معرفی شده است و باید عنایت ویژه ای به استان شود.

فقدان عدالت فرهنگی در آذربایجان غربی مشهود است

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، صبح امروز، ۲ اسفند ماه، در دیدار با امام جمعه ارومیه، اظهار کرد: استان، دارای عقب‌ماندگی‌های فرهنگی و هنری بوده و در قیاس با کل کشور، توانمندی‌های بالقوه‌ای در استان وجود دارد.
وی ادامه داد: به لحاظ اشتراکات فرهنگی در فراسوی مرزها که با کشورهای آذربایجان، ترکیه و عراق داریم و محیط فرهنگی استان ما را گسترده کرده‌اند، ولی این در‌حالی‌است که بودجه فرهنگی ما از برخی استانهای دیگر که مرزی نیستند، کمتر بوده و تحت رسانه‌های بیگانه قرار می‌گیریم و این به عنوان یک خلا در استان محسوس است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین خدایاری با تاکید بر اینکه 15 میلیون نفر از لحاظ روابط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی با استان ما مرتبط هستند، تصریح کرد: فقدان عدالت فرهنگی و عدم رعایت حقوق فرهنگی در استان بسیار مشهود است و استان به لحاظ اداره ارشاد درجه ۲ معرفی شده است و باید عنایت ویژه‌ای به استان شود.
مظلومیت فرهنگ و هنر در کشور
به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلی حسینی، مدیرکل امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیز در این دیدار بیان کرد: در بخش‌های قرآن و عترت و همچنین مباحث هنری و فرهنگی در استان فعالیت‌های خوبی انجام می‌شود و تمامی شرایط اقتصادی و اجتماعی در قالب فرهنگ می‌گنجد.
وی افزود: انقلاب اسلامی ما فرهنگی بود، ولی امروز فرهنگ در کشور مظلوم واقع شده است و وقتی به اعتبارات بخش فرهنگی نگاه می‌کنیم، با سایر بخش‌ها غیرقابل مقایسه بوده و دستگاه‌های دیگر که غیرفرهنگی هستند، بودجه‌های فرهنگی کلانی را دریافت می‌کنند.
مدیرکل امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: اگر وحدت و همگرایی در فعالیت‌های فرهنگی نبوده و در چارچوب قانون اساسی نباشد، فعالیت‌های استانها نیز به خوبی انجام نخواهد گرفت و باید از ظرفیت‌های بالقوه استانها بهره برد.
انتهای پیام

captcha