پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه ملی تالار مرکزی ارومیه
کد خبر: 3792121
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳

پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه ملی تالار مرکزی ارومیه

گروه فرهنگی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه ملی تالار مرکزی ارومیه خبر داد و گفت: ۲۵ میلیارد تومان برای اتمام این پروژه تا دهه فجر سال آینده نیاز است.

پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه ملی تالار مرکزی ارومیه

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، صبح امروز، ۲ اسفند ماه، در بازدید مدیرکل امور مجلس وزارت ارشاد از این پروژه، با بیان اینکه پروژه تالار مرکزی ارومیه در سال 86 آغاز شد، اظهار کرد: زیربنای این پروژه 18 هزار و 200 متر مربع و مساحت زمین نیز 12 هزار و 34 متر مربع است.
وی ادامه داد: سالن همایش این تالار با گنجایش 1200 نفر در سه طبقه و با صفحه اصلی به صورت متحرک و با استفاده از جک‌های هیدرولیکی، قابلیت نمایش چندین صحنه را دارد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین خدایاری افزود: سالن تخصصی موسیقی نیز با ظرفیت 600 نفر، به گونه‌ای است که حتی اگر هیچگونه بلندگویی در سالن نباشد، همه افراد متوجه اصوات خواهند شد و به صورت سه جهته است.
وی با اشاره به اینکه کاربری‌های مختلفی در این تالار وجود دارد، تصریح کرد: نمایشنامه‌خوانی، سالن‌های گالری و نمایش و کارگاه‌های مختلف، پوشش‌دهنده مجموعه اصلی هستند و زیرزمین تالار به عنوان استفاده برای کارگاه‌های مختلف انتخاب شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: تاکنون 40 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و 25 میلیارد تومان نیاز است تا تالار مرکزی ارومیه طی دهه فجر سال آینده افتتاح شود.
وی با بیان اینکه سالن روباز پروژه تالار مرکزی ارومیه نیز گنجایش 300 نفر را دارد، یادآور شد: پیشرفت کلی تالار مرکزی ارومیه 75 درصد است.
انتهای پیام

captcha