مدیریت امروز جامعه نیازمند درس گرفتن از شهداست
کد خبر: 3792160
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹

مدیریت امروز جامعه نیازمند درس گرفتن از شهداست

گروه سیاسی- رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت درس گرفتن از شهدا در مدیریت امروز جامعه گفت: باید از کسانی که در اوج مشکلات نظام جمهوری اسلامی با اقتدار ایستادگی کردند درس گرفت چراکه با تکیه بر آنها کشور جمهوری اسلامی به هجدهمین اقتصاد دنیا تبدیل شده است.

به گزارش ایکنا از کردستان، حشمت الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امروز، دوم اسفندماه در اجلاسیه شهدای کارمند استان کردستان اظهار کرد: در این راستا می توان از ظرفیت مرزها به عنوان یکی از رکن های اساسی مقابله با تحریم ها استفاده و آن را تقویت کرد.
وی با اشاره به اینکه بعد از 28 سال حق مناطق جنگی به رسمیت شناخته شده و در قالب قانون آورده شده است، افزود: اکنون که در جنگ اقتصادی هستیم نباید گرفتار طمع های اقتصادی و سیاسی شویم و با رعایت این مهم، می توان در برابر تحریم ها ایستادگی کرد و در جنگ اقتصادی پیروز شد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در برنامه ای دیگر دولت موظف شده 10 درصد بیشتر از سایر استان ها در پنج استان جنگ زده برای توسعه هزینه کند، تاکید کرد: پس از خروج آمریکا از برجام با وجود بروز برخی مشکلات در جامعه، صادرات ایران به برخی از کشورها از جمله عراق افزایش پیدا کرده که این مهم فرصتی برای جامعه در جنگ اقتصادی است.
وی افزود: با توجه به وجود تحریم ها، باید به بازنگری قوانین اقدام کنیم تا فرصتی برای سو استفاده برخی از افراد از مجاری قانونی به بهانه دور زدن تحریم ها ایجاد نشود.
فلاحت پیشه افزود: بدون شک هر جامعه ای دارای نواقصی است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در این راستا بر حسب وظیفه نظارتی خود در صدد اقدام برای رفع مشکلات جامعه هستند و این ارتباط آحاد جامعه باید به دنبال عمل به قانون باشند.
وی با اشاره به اینکه موضوع مهم دیگر جامعه امروز ایران پیروی دین اسلام به عنوان دین صلح بین بشریت است و به واسطه آن توانسته پرچم صلح را در دست بگیرد، اضافه کرد: در این راستا ایران هیچ وقت شروع کننده جنگی نبوده اما در برابر تمامی جنگ های سخت و نرم ایستادگی کرده و در دنیا نیز اگر جنگی صورت گرفته این ایران بود که آن را مدیریت کرده است.
رئیس کمیسیون امنیت داخلی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: در زمان حاضر علاوه بر تاکید ایران بر صلح، دیپلماسی آن زبان بُرانی در عرصه بین المللی است و با تکیه بر آن برای احقاق تمامی حقوق ملت ایران با پشتیبانی ملت ایستادگی می کند.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در چهل سال فعالیت خود دستاوردهای بزرگی در حوزه های مختلف از جمله فناوری، سیاسی، نظامی و علمی داشته که استکبار جهانی به دنبال آن است که برای خنثی کردن هرکدام از این دستاوردها از جمله هسته‌ای و موشکی روش مذاکره را در پیش بگیرد.
فلاحت پیشه با اشاره به اهمیت درس گرفتن از شهدا در مدیریت امروز جامعه گفت: باید از کسانی که در اوج مشکلات نظام جمهوری اسلامی با اقتدار ایستادگی کردند درس گرفت چراکه با تکیه بر آنها کشور جمهوری اسلامی به هجدهمین اقتصاد دنیا تبدیل شده است.
وی افزود: زمانی که جنگ صورت گرفت 37 کشور بر علیه جمهوری اسلامی پشت سر رژیم بعث ایستاده بودند و در همان زمان خلاف قوانین ملی کشور خودشان و بر خلاف کنوانسیون‌های بین المللی عمل می کرند.
رئیس کمیسیون امنیت داخلی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر ایثارگری شهدا و خانواده‍های آنان و پشتیبانی مردم ایران، توانستند با استواری در برابر آنان پیروز شوند.
انتهای پیام

captcha