منطق مقاومت و شهادت، منطبق بر عقلانیت است
کد خبر: 3792166
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
آیت‌الله اعرافی:

منطق مقاومت و شهادت، منطبق بر عقلانیت است

گروه حوزه‌های علمیه ــ مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: منطق مقاومت و شهادت در اسلام ناب محمدی، منطبق بر عقلانیت و تفکر است. 

منطق مقاومت و شهادت، منطبق بر عقلانیت استبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی جامعه الزهراء(س)، آیت‌الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر امروز دوم اسفند در دومین کنگره بین‌المللی بزرگداشت ۱۴۰  شهید روحانی مدافع حرم ایران، افغانستان، سوریه و عراق در تالار بیداری جامعه‌الزهرا(س)بیان کرد: روحانیت سرافراز و انقلابی همچنان پای آرمان‌های نظام ایستاده است. 
آیت الله اعرافی افزود: در این نهضت، روحانیون زیادی در راه انقلاب و اعتلای اسلام به شهادت رسیدند این شهیدان با مجاهدت، ایثار و از خودگذشتگی، پیام حقیقی اسلام ناب محمدی را به گوش جهانیان رساندند. 
وی تصریح کرد: منطق مقاومت و شهادت در اسلام ناب محمدی، منطبق بر عقلانیت و تفکر است و جهاد و شهادت منطقی انسانی دارد و شهیدان روحانی چنین منطقی را با خون خود معرفی می کنند. 
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه نهایت آرزوی روحانیت در طول تاریخ، شهادت در راه خدا و آرمان های اسلامی است، عنوان کرد : اهل بیت(ع) و مومنان آرزویی جز شهادت نداشتند و عطیه ای به غیر از شهادت از خدا نخواستند و روحانیت ادامه دهندگان چنین تفکری هستند. 
آیت الله اعرافی ادامه داد: دفتر پر افتخار شهادت روحانیون در طول تاریخ شیعه، درخشان است و نهضت اسلامی و انقلابی امام خمینی(ره)، شهدای زیادی را بر این دفتر پرافتخار افزود. 
وی تصریح کرد: ما افتخار می کنیم فرماندهی انقلاب اسلامی و مقاومت در منطقه به دست رهبری بزرگ و با تدبیر به نام آیت الله خامنه ای است. 
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور اظهار کرد: در پشت صحنه شکل‌گیری داعش و گروه‌های تکفیری در منطقه، اسرائیل و آمریکا قرار دارند و جنگ سوریه و داعش، جنگی درونی، طایفه ای و مذهبی نیست و جبهه مقاومت هرگز درگیر جنگ مذهبی و فرقه‌ای نمی‌شود. 
وی افزود: ایستادگی در برابر داعش و تفکرات انحرافی، حرکتی تمدن‌ساز بود و شهدای مدافع حرم در جهت دفاع از سرزمین‌های اسلامی و چنین ایستادگی ای، از جان خود گذشتند. 
آیت‌الله اعرافی بیان کرد: خانواده‌‌‌‌های شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافع حرم، پیشگامان خط روشن مجاهدت و صبر و ایستادگی در راه خدا هستند و ارزش والایی دارند. 
وی تصریح کرد: این140 شهید روحانی مدافع حرم از پنج کشور اسلامی یک برگ درخشانی از کتاب قطور و پرافتخار حوزه‌های علمیه هستند و ما یاد و نام آن‌ها را گرامی می‌داریم.   
انتهای پیام  
captcha