تجلیل از اسطوره علم و حلم در همایش سلامت معنوی
کد خبر: 3792170
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷

تجلیل از اسطوره علم و حلم در همایش سلامت معنوی

گروه معارف ــ مراسم تجلیل از عباس شیبانی، اسطوره علم و حلم، پزشک بسیجی و از مبارزان و مسئولان انقلابی نظام اسلامی امروز دوم اسفند با حضور معاون وزیر بهداشت، سردار سلامی و علیرضا مرندی در قم برگزار شد.

تجلیل از اسطوره علم و حلم در همایش سلامت معنویبه گزارش ایکنا از قم، امروز ششمین همایش سلامت معنوی در حالی در سالن غدیر دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد که با حضور مردی از تبار مقاومت، ایمان، صبر، ساده زیستی و الگو برای همه مسئولانی که امروز گرفتار اشرافیت و تجمل شده‌اند رنگ و بوی دیگری به خود گرفت.

دکتر عباس شیبانی، در حالی به همراه تنها فرزند خود، خانم آزاده شیبانی پا به سالن محل برپایی همایش گذاشت که با آمبولانس و بر روی ویلچر بود و  از خانه محقر ولی با صفای خود از یکی از مناطق جنوب تهران به این همایش آمد؛ مرد 87 ساله امروز که نشان داد مسئول تراز انقلاب اسلامی باید چه ویژگی هایی داشته باشد.

او به گفته مسعود خاتمی، دبیر شورای بسیج پزشکی او از 50 سال قبل در همین خانه محقر در حال زندگی است؛ وقتی در مبارزه بود تا زمانی که نماینده مردم در مجلس شد و تا این روزها که سنین کهولت را سپری می‌کند تغییری در زندگی وی ایجاد نشد تا جایی که حتی دوبار حکم تخلیه این منزل استیجاری صادر شد .

این همه ساده‌زیستی و صبر البته نه از روی ناچاری و ناداری است بلکه شیبانی که مانند همه پزشکان می توانست درآمدی بالا داشته باشد مردی است که با درآمد ناچیز بازنشستگی خود می سازد و نهرچه دارد و داشت در امور خیریه صرف کرد که ساخت مجتمع یاوران مهدی(عج) در جمکران تنها یک نمونه از آن است.

خاتمی، دبیر شورای بسیج پزشکی در مراسم تجلیل از این رادمرد گفت: ایشان در تمام دوران خدمت خود در نزد همگان زبانزد بود؛ هرگز از امکانات دولتی استفاده نکرد و در کنار مردم بود و برای خود ماشین شخصی تهیه نکرد و از وسائل عمومی برای حمل  و نقل بهره می برد.

وی تاکید کرد: در روح بلند او بی نیازی به دنیا و تلاش بی وقفه و ساده زیستی و حضور در تمامی صحنه‌های خدمت  و مبارزه با بی عدالتی موج می‌زند.

خاتمی بیان کرد: او با بیش از نیم قرن مبارزه و تلاش و جهاد در راه خدا امروز در خانه محقری اجاره‌نشین است و دوبار حکم تخلیه برای وی صادر شده است؛ امروز شیبانی 87 ساله روی تخت آرام و بی صداست و با حقوق خود زندگی می‌کند و حاضر نیست خانه خود را عوض کند.

وی تاکید کرد: ایشان اسطوره تلاش و مبارزه و قهرمان ملی و بسیجی واقعی امام است.

اسطوره فراموش ناشدنی

همچنین سردار حسین سلامی، در سخنانی با بیان اینکه شیبانی اسطوره‌ای فراموش نشدنی برای جامعه ما هست گفت: ایشان  در زمره انسان‌های بزرگی است که استوانه‌های وثیق و قائمه‌های متین شخصیت یک ملت هستند.

وی با بیان اینکه عظمت هر ملتی نیز به عظمت روح و وسعت و قلمرو ذهن مردان و زنانی از این دست است افزود: در تاریخ نورانی انقلاب اسلامی انسان‌هایی تجلی یافتند که جامعه به واسطه آنان به پا خاست و جامعه به واسطه ایشان سربلند شد و می‌شود؛ این افراد سرمایه‌های نایاب و کمیابی هستند که راه را به جامعه نشان می‌دهند و این افراد نمونه‌های عینیت یافته صراط مستقیم و علامات و نشانه‌های هدایت هستند.

سردار سلامی تاکید کرد: شیبانی همانند یک ستاره بر سپهر افتخارات این ملت راه را نشان می‌دهد همان طور که شهدای ما مصابیحی نورانی و درخشان برای همیشه و ابد هستند؛ انسان‌هایی که هرگز موت نمی‌تواند حیات طیبه را از آنان بگیرد و این انسان‌ها خودشان سازنده حیات طیبه هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: خداوند نعمت شرح صدر و بی توجهی به زخارف دنیا را به این افراد اعطا کرده است؛ انسان هایی که دنیا با همه وسعت هندسی برای آنان کوچک است و این انسان‌ها می‌توانند با اکسیر معنوی اقطاب آسمان‌ها و زمین را طی کنند.

سردار سلامی با بیان اینکه این افراد برای نیاز ما و جامعه باید ستوده شوند تصریح کرد: این افراد جریانی از عمل صالح و حیات طیب ایجاد می‌کنند و بعد از مرگ نمی‌میرند؛ شما به تراز انسان در دنیای غرب بنگرید؛  در این دنیا، انسان ها آرامش و امنیت را به قیمت هدم حرث و نسل جستجو می‌کنند؛ وقتی علم رشد می‌کند این استعداد را برای از بین بردن زمین به کار می‌گیرند و وقتی دانش پزشکی و شیمی پیشرفت می‌کند می آموزند که چگونه میکروب‌ها را در دنیا منتشر کنند تا خود  سالم بمانند.

سلامی بیان کرد: وقتی اسلام بر نگرش انسان حاکم نیست و معنویت در او وجود ندارد حتی پیشرفت‌های دانش بشری جز به تلاش برای از بین بردن انسانیت منتهی نمی‌شود ولی انسان‌هایی وجود دارند که فضای جدیدی برای تنفس بشر باز و نور خدا را در زمین جلوه گر می‌کنند.

مانند شیبانی شدن آسان نیست

همچنین علیرضا مرندی، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی گفت: مانند شیبانی شدن کار آسانی نیست؛ او عمرش را در راه خدا صرف کرده و فکر نمی‌کنم قدمی جز برای رضای خدا برداشته باشد که انسان به او غبطه می‌خورد.

وی افزود: ایشان جزء هیئت موسس نهضت آزادی بود و در کنار عناصر دینی و مذهبی به فعالیت در پیروزی انقلاب پرداختند؛ وی چند دوره در مجلس بود بدون اینکه یک ریال تبلیغ کند و مردم هم به ایشان رای می‌دادند و در مجلس هم در نهایت تواضع و فروتنی فعالیت می‌کرد همچنین دلسوزی به معنای واقعی در همه زمینه‌ها و زمان ها در ایشان وجود داشت.
انتهای پیام
captcha