مرحله استانی مسابقات قرآن «مدهامتان» در چهارمحال و بختیاری برگزار شد
کد خبر: 3792177
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹

مرحله استانی مسابقات قرآن «مدهامتان» در چهارمحال و بختیاری برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی – مرحله استانی سیزدهمین دوره مسابقات قرآن «مدهامتان» با حضور گسترده اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد چهارمحال و بختیاری در حسینیه اعظم شهرکرد برگزار شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، مرحله استانی سیزدهمین دوره مسابقات قرآن «مدهامتان» صبح امروز دوم اسفندماه با حضور گسترده اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد چهارمحال و بختیاری در حسینیه اعظم شهرکرد برگزار شد.
جواد کارگران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، در آئین افتتاح این مسابقات شناسایی استعدادهای قرآنی اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، ایجاد بستر برای پیشرفت قرآنی و گسترش فرهنگ و معارف قرآنی را از اهداف برگزاری این مسابقات برشمرد.
وی با اشاره به ثبت‌نام بیش از 800 نفر از اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در مسابقات قرآنی مدهامتان، گفت: در این راستا چهارمحال و بختیاری رتبه بیشترین تعداد ثبت‌نام این مسابقات را در کشور کسب کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه در دوران قبل از پیروزی انقلاب قرآن در کشور مهجور بود و توجهی به آن نمی‌شد، افزود: یکی از برکات پیروزی انقلاب اسلامی توجه به قرآن و جاری کردن معارف قرآنی در درون جامعه بود.
کارگران با اشاره به فعالیت 422 کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان، آن‌ها را محور فعالیت‌های قرآنی در مساجد خواند و ادامه داد: برگزاری برنامه‌ها، کلاس‌ها و مسابقات قرآنی مهم‌ترین فعالیت‌های قرآنی این کانون‌هاست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: عمل به قرآن برطرف‌کننده بسیاری از مشکلات جامعه است و جامعه قرآنی مشکلاتش را با راه‌حل‌های قرآنی رفع می‌کند.
انتهای پیام

captcha