تأسیس ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در زنجان
کد خبر: 3792189
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴

تأسیس ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در زنجان

گروه فرهنگی سرپرست کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان گفت: در سال آینده ۴۰ باب کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان زنجان افتتاح می‌شود تا توزیع عادلانه در راستای فعالیت‌های فرهنگی افزایش یابد.

تأسیس ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام محمدنقی یارمحمدی 2 اسفندماه در نشست انقلاب به روایت هنر و افتتاح رسمی قرارگاه فرهنگی بچه‌های مسجد، اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری در سال ۷۱ بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تهاجم فرهنگی در مساجد تشکیل شد و افزون بر ۲۶ سال از فعالیت این کانون‌ها در کشور می‌گذرد.
وی با اشاره به اینکه تا سال گذشته، در استان زنجان ۳۳۹ کانون فرهنگی و هنری مساجد وجود داشت، بیان کرد: امسال در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با افتتاح 10 باب، این رقم به ۳۴۹ کانون فعال در استان افزایش یافت.
سرپرست کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان تصریح کرد: در سال آینده افتتاح و فعال‌سازی ۴۰ باب کانون فرهنگی هنری مساجد در استان زنجان در دستور کار قرار دارد.
وی یادآور شد: با راه‌اندازی سامانه بچه‌های مسجد از استان زنجان، 7000 نفر در این سایت ثبت‌نام کرده‌اند، به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، فرهنگسرای کوثر در جهت استقرار کانون‌های مساجد واگذار شده ‌است و به عنوان قرارگاه فرهنگی بچه‌های مسجد در حال فعالیت است.
یارمحمدی ادامه داد: اصل، فعالیت این کانون‌ها با نام مساجد است که می‌توان به فعالیت گروه‌های سرود، فعالیت گروه‌های تئاتر متعهد و دینی، برگزاری دوره‌های هر مسجد یک خبرنگار و مجری‌گری حرفه‌ای اشاره کرد که در فرهنگ‌سرای کوثر مشغول فعالیت هستند و تا سه ماه آینده شاهد اجرای چند گروه تئاتر مسجدی در استان خواهیم بود.
این مسئول فعالیت‌های فرهنگی در راستای هویت‌بخشی و تعمیق باورهای دینی و ارزش‌های انقلابی را مهم خواند و افزود: فرهنگ‌سرای کوثر در اختیار بچه‌های مسجد، هیئت‌های مذهبی و پایگاهای بسیج قرار دارد تا برنامه‌های فرهنگی را به طور متحد در قرارگاه فرهنگی برنامه‌ریزی و اجرا کنند.
انتهای پیام
captcha