اخلاق‌مداری، سرلوحه فعالیت‌های جامعه مهندسی باشد
کد خبر: 3792197
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۱

اخلاق‌مداری، سرلوحه فعالیت‌های جامعه مهندسی باشد

گروه اجتماعی- استاندار اصفهان گفت: سلامت اداری و سازمان، تقویت برند جامعه و وجدان کاری و اخلاق‌مداری که باعث افزایش سطح بهره‌وری و تحقق توسعه پایدار می‌شود، باید مورد توجه جامعه مهندسی قرار گیرد.

اخلاق‌مداری، سرلوحه فعالیت‌های جامعه مهندسی باشد

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، عباس رضایی در مراسم بزرگداشت روز مهندس با محوریت نقش و انتظارات جامعه و نظام از مهندس، اظهار کرد: نزدیک به دو دهه از عمر سازمان‌های مختلف نظام مهندسی می‌گذرد و ضرورت‌های شکل‌گیری چنین سازمان‌هایی در کاهش تصدی‌گری دولت، افزایش مشارکت و حضور بخش خصوصی متخصص احساس می‌شد که این اقدامات می‌توانند فساد اداری و سیستماتیک را کاهش دهند.
وی با بیان اینکه مهندس، پژواک هویت فرهنگی و نماد سرمایه ملی یک کشور است، افزود: ساختمان یک سازه فیزیکی نیست، بلکه ابعاد فرهنگی، اقتصادی و هویتی دارد و به باور بسیاری از نظریه‌پردازان، ساخت‌و‌ساز، تولیدات معادن و محصولات کشاورزی موتور محرک بخش‌های دیگر اقتصادی است و نقش مهمی در رکود یا پویایی کل اقتصاد دارد.
استاندار اصفهان با بیان اینکه جامعه مهندسی می‌تواند در کارآفرینی نقش مهمی را ایفا کند، تصریح کرد: امروز پایداری سازمان‌ها و نظام اداری به تنهایی منوط به به‌روز بودن تکنولوژی نیست، بلکه سرمایه‌های انسانی نیز حائز اهمیت است.
رضایی با تأکید بر اینکه جامعه مهندسی باید به سه مسئله توجه داشته باشد، گفت: سلامت اداری و سازمان، تقویت برند جامعه و وجدان کاری و اخلاق‌مداری که باعث افزایش سطح بهره‌وری و تحقق توسعه پایدار می‌شود، باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه جامعه مهندسی باید نقش بسیار مهمی در جلوگیری از بحران‌ها داشته باشد، افزود: ضرورت یک خرد جمعی برای حل مسائل جامعه وجود دارد و مهندسان می‌توانند تهدیدها و چالش‌ها را به فرصت تبدیل کنند.
استاندار اصفهان پنج چالش عمده و استراتژیک نظام مهندسی را عدم تعامل و همکاری میان نهادهای دولتی و سازمان‌های نظام مهندسی، عدم هماهنگی و یکپارچگی درون سازمان و اختلافات درونی و میان تخصص‌های مختلف جامعه مهندسی؛ وجود رکود در بازار عرضه و تقاضا، کاهش اعتماد عمومی به نهادهای مختلف از جمله جامعه مهندسی و عدم تجهیز به تکنولوژی و فناوری‌های نوین برشمرد.
وی همچنین میراث ارزشمند و ماندگار از آثار تاریخی، معماری و هنر و پیشینه چند هزار ساله در امر کشاورزی و احداث قنات و وجود چند صد هزار مهندس و متخصص در کشور را از جمله نقاط قوت ارزشمند امروز برشمرد و افزود: تبدیل تهدید‌ها و چالش‌ها به فرصت‌ها بهترین شرایط برای امروز مهندسین است.
مدیر ارشد استان خاطرنشان کرد: اتحاد، انسجام، اجماع و ائتلاف می‌تواند شعار سال ۹۸ این سازمان باشد.
انتهای پیام

captcha