فرهنگ آذربایجان غربی از کشورهای همسایه تاثیر می‌پذیرد
کد خبر: 3792213
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵

فرهنگ آذربایجان غربی از کشورهای همسایه تاثیر می‌پذیرد

گروه فرهنگی-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: فرهنگ استان ما از کشورهای همسایه تاثیر می‌پذیرد و پیوندهای فرهنگی بین این سوی مرز و آن سوی مرز در کشورهای آذربایجان و ترکیه وجود دارد.

فرهنگ آذربایجان غربی از کشورهای همسایه تاثیر می‌پذیرد

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، عصر امروز، ۲ اسفند ماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه، در رابطه با اینکه درجه‌بندی استانها براساس فرهنگ و هنر چگونه صورت می‌گیرد، اظهار کرد: در محیط فرهنگی ما اقلیم وجود دارد و فرهنگ استان ما از کشورهای همسایه تاثیر می‌پذیرد و پیوندهای فرهنگی بین این سوی مرز و آن سوی مرز در کشورهای آذربایجان و ترکیه وجود دارد.
وی ادامه داد: این شرایط ایجاب می‌کند که چون از رسانه‌های مرزی متاثر هستیم، به ما امکاناتی همسان با استانهای غیرمرزی تعلق نگیرد و توجه ویژه شود، از شمال تا جنوب استان 8 ساعت فاصله بوده و 1000 کیلومتر مرز با سه کشور داریم و این گسترش و پراکندگی در هیچ استانی وجود ندارد و همین امر، نگاه ویژه دولت را می‌طلبد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین خدایاری افزود: اگر می‌خواهیم کنسرت را برای ترویج موسیقی برگزار کنیم، باید بسنجیم که برگزاری کنسرت‌ها در استان آیا موجب تقویت موسیقی استان شده و هزینه از جیب مردم نرفته است که در این صورت استقبال می‌کنیم و اگر موجب تقویت هنری به نام موسیقی شده باشد، حتما از آن حمایت می‌شود.
وی یادآور شد: اگر برگزاری کنسرت صرفا با هدف درآمدزایی بوده و منبع درآمد کلان افراد خاصی شود که به موسیقی به چشم تجارت نگاه می‌کنند، این با هنر منافات دارد و اکنون افرادی خواهان برگزاری کنسرت در استان هستند که هیچ سررشته‌ای از این هنر نداشته و صرفا به دنبال تجارت هستند.
انتهای پیام

captcha