حمایت های دولتی لازمه حیاط و پویایی موسسات قرآنی است
کد خبر: 3792240
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۲
فقهی زاده:

حمایت های دولتی لازمه حیاط و پویایی موسسات قرآنی است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به وجود یک هزار و ۲۰۰ موسسه فرهنگی و قرآنی به همراه ۸۰۰ شعبه در نقاط مختلف کشور فقط دو سوم از این موسسات فعال هستند.

عبدالهادی فقهی زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت و گو با ایکنا از خراسان‌شمالی اظهار کرد‌: بر اساس رتبه بندی موسسات فرهنگی و قرآنی در سطح کشور به سه دسته فعال، نیمه فعال و غیرفعال یا کاغذی هستند.
دو سوم موسسات قرآنی در کشور فعال هستند
وی با بیان اینکه یک پنجم موسسات کشور غیرفعال هستند، ادامه داد: در سطح کشور موسساتی قرآنی فعالی وجود دارند که دارای صدها شعبه هستند.
فقهی زاده افزود: طی یک سال گذشته یک موسسه قرآنی در فارس توانست ۲۶۰ حافظ کل قرآن از ایران و کشورهای همسایه تربیت کند که این موسسه به صورت ویژه فعال است.
وی با بیان اینکه بیشتر موسسات قرآنی از طریق کمک های مردمی اداره می شوند، عنوان کرد: بدون شک این موسسات برای پایداری در فعالیت ها و توسعه فرهنگ دینی نیازمند حمایت های دولتی نیز هستند.
فقهی زاده با تاکید بر لزوم ورود موسسات قرآنی به فضای مجازی، یادآور شد: این موسسات باید روش های جدیدی را برای آموزش و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اتخاذ کنند.
انتهای پیام
captcha