لزوم شناسایی و شکوفایی استعدادهای قرآنی در کشور
کد خبر: 3792243
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۸
فقهی زاده تاکید کرد؛

لزوم شناسایی و شکوفایی استعدادهای قرآنی در کشور

گروه فرهنگی ــ معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه هفته قرآن و عترت خراسان‌شمالی گفت: شناسایی، جریان سازی و شکوفایی استعدادها از اهداف برگزاری هفته های قرآن و عترت است.

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، عبدالهادی فقهی زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز دوم اسفندماه در آیین اختتامیه هفته قرآن و عترت در استان خراسان شمالی گفت: بدون تردید دایه هدایت را همه ادیان آسمانی و آیین های غیرآسمانی دارند و هیچ کتاب غیرآسمانی و آسمانی که آمده و ندای راهنمایی بشر را سر داده، خود را از هدایت برکنار نمی داند.
لزوم شناسایی و شکوفایی استعدادهای قرآنی در کشور
وی با بیان اینکه آنچه در این غوغا و هیاهو سخن آخر را به زبان جاری می کند و تاج افتخار به سر دارد و مدال افتخار بر سینه دارد فقط قرآن کریم است، ادامه داد: زیرا از تحلیف به دور مانده و  هدایت کننده تمام بشریت است.
فقهی زاده افزود: فاصله میان دینداری بی دینی یک چیز بیشتر نیست و آن سرسپردن به کلام الله است که در قرآن کریم تجلی پیدا کرده است.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در قرآن کریم آمده است آنچه در این آموزه ها به چشم می خورد بشارت دهنده و نوید دهنده نیکی و نیکوکاری و نیک فرجامی برای مومنان است البته نه تنها مومنان یا نه صرفا هر کسی که ایمان آورده، ایمان را اگر افراد با عمل صالح درآمیخته اند و مشمول این نوید قرار بگیرند.
فقهی زاده افزود: از قرآن یاد گرفته ایم ایمان و عمل صالح در بستر زمان جاری است و ایمان و عمل آن است که در دمادم زندگی حضور دارد.
وی با بیان اینکه عمل صالح باید گام به گام با ایمان خالصانه طی کند تا منشاء اثر واقع شود، گفت: قرآن میراث گرانبهای اسلامی و وجه مشترک اعتقاد همه مذاهب اسلامی است و هر کسی که به نام نامی الله و محمد(ص) در عرصه پهناور نفس می کشد به قرآن کریم می بالد و آنان که قرآن را محل نزاع می کنند نسبتی با دینداری واقعی ندارند.
فقهی زاده عنوان کرد: ایمان و عمل صالح پیوسته اند، چنان که هر دو هم بسته و همیشگی اند و کنار یکدیگر باید حرکت کنند.
فقهی زاده گفت:  آنچه امروزدر استان خراسان شمالی رخ داد و هرگز فکر نمیکردم با این استقبال شگفت آور مواجه شود و یک جریان سازی مهم را در این استان رقم بزند نمونه ای از عمل صالح دیندارانه است که به قصد جریان سازی فرهنگ دینی رقم خورد .
وی با اشاره به برگزاری هفته قرآن و عترت در ۵ استان طی سال جاری گفت: هدف از برگزاری این حشنواره ها جریان سازی بوده به این معنا جایگاه قرآن را در نظام اندیشه اسلامی نشان دهیم و همچنین نشان دهیم در عرصه های گوناگون را که می توان در عرصه ها ورود پیدا کرد و یه قرآن کریم خدمت کرد.
فقهی زاده همچنین هدف دیگر از برگزاری این جشنواره را شکوفایی استعداد ها عنوان کرد و گفت: بسیار خرسندم که در این استان، خردسالان، پیران، جوانان، میانسالان و فعالان قرآنی همه و همه بدون هیچ چشم داشتی در کنار هم حصور دارند.
آیین اختتامیه هفته قرآن وعترت خراسان شمالی با حضور فقهی زاده، معاون قرآن وعترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از مسئولان و فعالان قرآنی استان در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد برگزار شد.
انتهای پیام
captcha