همایش سلامت پژوهی در قرآن برگزار می‌شود
کد خبر: 3792258
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲

همایش سلامت پژوهی در قرآن برگزار می‌شود

گروه سلامت ــ رئیس دبیرخانه کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآن در نظام سلامت از برگزاری همایش سلامت پژوهی در قرآن کریم در نیمه دوم سال آینده در کرمانشاه خبر داد.

همایش سلامت پژوهی در قرآن کریم برگزار می‌شودمهدی صالحی، رئیس دبیرخانه کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآن در نظام سلامت در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره برپایی اولین کارگاه مطالعات اسلام و سلامت در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از برگزاری همایش سلامت پژوهی در قرآن کریم خبر داد.
وی تصریح کرد: روز سه شنبه ۳۰ بهمن‌ماه اولین کارگاه اسلام و سلامت در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با حضور حسام‌الدین علامه، قائم مقام کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآن در نظام سلامت و به همت معاونت این دانشگاه برگزار شد.
وی بیان کرد: در این کارگاه نقشه جامع مطالعات اسلام و سلامت، ملاحظات استفاده از آموزه‌های دین در مطالعات سلامت، روش و فرایند پژوهش در حوزه مطالعات اسلام و سلامت با رویکرد بین رشته‌ای در اصول بهره‌برداری از روایات طبی در حوزه سلامت مورد بحث قرار گرفت.
صالحی تأکید کرد: نیمه دوم سال آینده نیز قرار است همایشی با عنوان سلامت پژوهی در قرآن کریم در کرمانشاه برگزار شود که این کارگاه مقدمه‌ای برای آن همایش بود.
وی یادآور شد: آسیب‌شناسی و گونه‌شناسی مطالعات پیشین قرآن و سلامت، معنا و ماهیت سلامت در قرآن و ضرورت پرداختن به آن، شبکه معنایی سلامت و بیماری و کشف مداخل قرآنی مرتبط با سلامت از طریق مباحث زبان‌شناسی، آسیب‌شناسی مطالعات تطبیقی و مباحث مربوط به امکان سنجی اعجاز علمی در قرآن محور‌های همایش سلامت پژوهی در قرآن هستند.
انتهای پیام
captcha