توجه به جایگاه پدر و مادر با نگاه مهندسی دین
کد خبر: 3792322
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸

توجه به جایگاه پدر و مادر با نگاه مهندسی دین

گروه سیاست و اقتصاد- امام‌جمعه قزوین گفت: جایگاه پدر و مادر باید با نگاه مهندسی دین به‌خوبی شناخته و موردتوجه قرار بگیرد، حقوق خانواده یعنی رعایت جایگاه پدر و مادر و اجرای احکامی که خدای متعال درباره احترام به والدین بیان فرموده است.

توجه به جایگاه پدر و مادر با نگاه مهندسی دین

به گزارش ايكنا از قزوين،‌ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، با تبریک ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) خاطرنشان کرد: روز ولادت حضرت زهرا (س) روز زن و روز مادر نام‌گرفته است؛ زن از منظر دین احترام والایی دارد و هر چه نگاه می‌کنیم در دستورات قرآنی راجع به زن و والدین، توجه بسیار ویژه خدای متعال را می‌بینیم.
امام‌جمعه قزوین افزود: در احترامی که دین برای والدین قائل شده، سهم پدر و مادر یکسان نیست و مادر سهم بیشتری دارد و رسول گرامی اسلام (ص) درباره اینکه نیکی به چه کسی فایده بیشتری دارد فرمودند احترام به مادر فایده بیشتری دارد و این را سه بار تکرار کردند و سپس احترام به پدر را مطرح فرمودند.
وی عنوان کرد: جایگاه پدر و مادر باید با نگاه مهندسی دین به‌خوبی شناخته و موردتوجه قرار بگیرد، حقوق خانواده یعنی رعایت جایگاه پدر و مادر و اجرای احکامی که خدای متعال درباره احترام به والدین بیان فرموده است.

نگذاریم در آستانه نوروز، شرایط برای مردم سخت‌تر شود

آیت‌الله عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مسئولان استان قزوین تأکید کرد: شرایط معیشتی برای مردم بسیار سخت است و همان‌طور که مردم به مسئولان استان مراجعه می‌کنند، به ما نیز مراجعه می‌کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان بابیان اینکه مردم وظیفه‌شناس هستند و سیره رسول خدا (ص) و ائمه اطهار (ع) را رعایت می‌کنند، افزود: مسئولان باید نظارت جدی داشته باشند تا در آستانه عید، شرایط برای مردم سخت‌تر نشود.
خطیب جمعه قزوین ادامه داد: به ما خبر می‌رسد فلان دامی که در استان قزوین شاخص و نمونه است، به جای دیگر منتقل می‌کنند و سرمایه استان قزوین را در شرایط گرانی‌های گوشت، به غارت می‌برند، این‌ها مسائلی است که با نظارت می‌شود جلوی آن‌ها را گرفت.
وی اضافه کرد: مبادا زمانی برای نظارت اقدام کنیم که دیر شود و مجبور باشیم فقط شاهد خسارت‌ها باشیم و اگر نظارت به‌موقع اتفاق نیفتد، خسارت‌ها دل مردم را به درد می‌آورد و آن‌ها را ناراحت می‌کند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه ما می‌دانیم مسئولان نمی‌خواهند مردم در سختی باشند، اظهار کرد: گرانی‌هایی که برای مردم سنگین است، باهمت بیشتر مسئولان و نظارت دقیق‌تر برطرف می‌شود.

انتهای پيام

captcha