بیانیه «گام دوم انقلاب» مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد
کد خبر: 3792324
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳

بیانیه «گام دوم انقلاب» مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد

گروه اجتماعی ـ امام جمعه خرم‌آباد با بیان این‌که منظومه فکری امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری بهترین الگو برای تربیت هستند، اظهارکرد: بیانیه رهبر معظم انقلاب که از آن به‌عنوان «گام دوم انقلاب» یاد می‌شود ابعاد مهمی دارد که باید مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد.

dبه گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در خطبه‌های نمازجمعه این هفته خرم‌آباد در مصلی الغدیر این شهر با دعوت همگان به رعایت تقوا، گفت: امام حسن‌عسگری(ع) در حدیثی فرموده است: «ای مردم بدانید که عمرهای شما رو به کاهش است و زود می‌گذرد، مرگ ناگهانی به سراغ شما می‌آید پس انسان عاقل راه تقوا را پیشه می‌کند، هر کس تقوا بکارد خوشی درو می‌کند و هرکس زشتی بکارد پشیمانی درو می‌کند».
وی با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، افزود: نام‌گذاری سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) به روز زن برای این است که بانوان از این بانوی بزرگوار اسلام الگو بگیرند.
فاطمه(س)؛ وارث اخلاق نیکوی رسول خدا(ص)
آیت‌الله میرعماد ی ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(س) وارث اخلاق نیکوی رسول خدا(ص)، ایثار و عرفان خدیجه‌کبری(س)، شجاعت، حکمت، علم و معرفت همسرش امام علی(ع) است و این ابعاد شخصیتی این بانوی بزرگوار برای همه ما درس است و ما باید از شیوه اخلاقی و تربیتی حضرت زهرا(س) الگو بگیریم.
خطیب نمازجمعه خرم‌آباد اضافه کرد: اگر روزی به‌عنوان روز زن نام‌گذاری شده است برای این است که زنان از حضرت زهرا(س) درس بگیرند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان به هشتم اسفند روز امور تربیتی اشاره کرد و گفت: امور تربیتی با هدف انتقال ارزش‌های دینی و انقلابی به دانش‌آموزان تشکیل شده است و معلمان باید تلاش کنند دانش‌آموزان براساس مبانی دینی و انقلابی تربیت شوند کمااینکه فلسفه بعثت پیامبران نیز تعلیم و تربیت بوده است.

لزوم توجه به تربیت دینی و انقلابی نسل جوان
امام جمعه خرم‌آباد با بیان این‌که ما امروز نیازمند جوانان مؤمن و انقلابی هستیم، رسالت امور تربیتی را یک رسالت بزرگ دانست و اظهارکرد: امروز دشمنان و استکبار جهانی نسل جوان جامعه ما را مورد هدف قرار داده‌اند، در عرصه فضای مجازی بستر را برای انحراف و گناه فراهم کرده‌اند، تهاجم فرهنگی انجام می‌دهند، ابزار فساد و بی‌بندوباری را در بین نسل جوان رواج داده‌اند، لذا در چنین موقعیتی مسئله تربیت دینی و انقلابی بسیار حائز اهمیت است.
آیت‌الله میرعمادی با بیان این‌که ما امروز علاوه‌بر تربیت دینی باید به تربیت انقلابی نیز بپردازیم، گفت: برای تربیت دینی و انقلابی باید از آموزه‌‌های دینی ازجمله قرآن، سنت و احادیث بهره بگیریم.
نمانیده ولی‌فقیه در لرستان افزود: ما نیازی به استفاده از روش‌های غربی و الگوهای غربی برای تعلیم و تربیت نداریم از نظر تربیت ما منابع فراوانی داریم که می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم.
خطیب نمازجمعه خرم‌آباد با بیان این‌که برای تربیت دینی و انقلابی نسل جوان باید از منظومه فکری امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری استفاده کنیم چراکه این منظومه‌های فکری بهترین الگو برای تربیت هستند، اضافه کرد: بیانیه رهبر معظم انقلاب که از آن به‌عنوان «گام دوم انقلاب» یاد می‌شود ابعاد مهمی دارد کمااینکه این بیانیه یک پیام داخلی و یک پیام خارجی دارد.
وی با بیان این‌که پیام داخلی این بیانیه این است که انقلابی بمانید و پیشرفت کنید، ادامه داد: مقام معظم رهبری در این بیانیه به خوبی نقشه آینده انقلاب اسلامی را ترسیم کرده است این بیانیه نشاط آفرین امیدبخش و تضمین‌کننده تکلیف همگان است.
امام جمعه خرم‌آباد با تاکید بر این‌که مسئولان باید این بیانیه را در برنامه‌ریزی‌ها و سیاستگذاری‌ها سرلوحه قرار دهند، اظهارکرد: لازم است آحاد افراد جامعه از جوانان، محققان، نویسندگان و ... این بیانیه را تجزیه و تحلیل کنند.
آیت‌الله میرعمادی با تاکید برلزوم استفاده از ظرفیت نسل جوان و استفاده از عقل و خرد جمعی در انجام کارها، گفت: باید توجه داشت که هیچ فرد، قوم و گروهی از استفاده نیروهای قوی و توانمند ضرر نکرده و هیچ فرد، گروه و قومی از مشورت متضرر نشده است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان به پیام بیانیه رهبر معظم انقلاب برای دشمنان اشاره کرد و افزود: دشمنان بدانند فکر تغییر و فروپاشی نظام جمهوری اسلامی را به گور خواهند برد.
3 راهبرد دشمن در مقابل نظام جمهوری اسلامی
وی ادامه داد: آمریکا در برابر انقلاب اسلامی سه راهبرد بازدارندگی، تغییر در رفتار نظام جمهوری اسلامی و از بین بردن و فروپاشی نظام را در پیش گرفته و در مقابل جمهوری اسلامی هم طی این سال‌ها سه راهبرد انقلابی بودن، پیشرفت با تکیه بر ظرفیت‌های درونی و اعتماد به مردم و نسل جوان را در مقابل دشمن داشته است.
انتهای پیام

captcha