اجرای طرح شهیدپژوهی در ۴۲۰۰ آموزشگاه لرستان
کد خبر: 3792337
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲

اجرای طرح شهیدپژوهی در ۴۲۰۰ آموزشگاه لرستان

گروه فرهنگی ــ مسئول امور شهید و ایثارگران آموزش و پرورش لرستان با اشاره به گردآوری بیش از هزاران اثر با موضوع شهیدپژوهی در لرستان، گفت: طرح شهیدپژوهی مدت سه سال است که در چهار هزار و 200 آموزشگاه لرستان اجرا می‏‌شود.

مصاحبه قاسمی ////نمایشگاهمحمدحسین قاسمی، مسئول امور شهید و ایثارگران اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، در رابطه با غرفه شهیدپژوهی که در محل نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان به‌مناسبت هفته امور تربیتی در شبستان جدید مصلی الغدیر خرم‎آباد برپا شده است، گفت: طرح شهیدپژوهی مدت سه سال است که در آموزش و پرورش لرستان اجرا می‌شود.
وی با بیان این‌که این طرح ویژه دانش‌آموزان دوره دوم یعنی متوسطه اول و دوم اجرا می‌شود، افزود: تاکنون آثار فراوانی در رشته‌های مختلف از جمله مقاله، شعر، داستان، وصیت‌نامه، نامه‌ای به شهید، طراحی، خوشنویسی، گرافیک و ... توسط دانش‌آموزان در این زمینه گردآوری شده است و هر سال از دانش‌آموزان برگزیده اول تا پنجم این طرح تجلیل می‌شود.
قاسمی با اشاره به اجرای طرح شهیدپژوهی در چهار هزار و 200 آموزشگاه لرستان، ادامه داد: در قالب طرح شهیدپژوهی سالانه دیدار با خانواده معظم شهدا و برگزاری یادواره شهدا را داریم که در این راستا بیش‌از صد یادوراه شهدا درون‌مدرسه‌ای، منطقه‌ای و استانی توسط آموزش و پرورش لرستان برگزار شده است.
وی با اشاره به این‌که لرستان 907 شهید دانش‌آموز، 178 فرهنگی شهید را تقدیم انقلاب کرده است، اضافه کرد: همچنین در آموزش و پرورش لرستان 97 آزاده، هزار و 244 جانباز، پنج هزار رزمنده داریم و 42 مدرسه شاهد و شش مدرسه ایثارگران نیز در استان لرستان فعالیت دارند.
قاسمی با اشاره به تشکیل ستاد شاهد و ایثارگر در آموزش و پرورش لرستان با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین دانش‌آموزان، ادامه داد: امور شاهد و ایثارگران اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان در مناسبت‌های مختلف از جمله روز شهید، هفته دفاع مقدس و ... از خانواده معظم شهدا تجلیل می‌کند که امسال از 400 نفر در این رابطه تجلیل شد.

captcha