مرکز آموزش حفظ مجازی قرآن در زنجان تأسیس شد
کد خبر: 3792352
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۶

مرکز آموزش حفظ مجازی قرآن در زنجان تأسیس شد

گروه فعالیت‌های قرآنی- مرکز آموزش حفظ مجازی قرآن در زینبیه اعظم زنجان تأسیس شد تا قرآن‌آموزان بتوانند به شیوه‌های غیرحضوری به حفظ کلام‌الله مجید بپردازند.

مرکز آموزش حفظ مجازی قرآن در زنجان تأسیس شدبه گزارش ایکنا از زنجان، مرکز آموزش حفظ مجازی قرآن شامگاه پنجشنبه 2 اسفندماه در زینبیه اعظم زنجان با حضور رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه افتتاح شد.
قرآن‌آموزان با نصب پیام‌رسان‌های ایتا، سروش و بله بر روی تلفن همراه خود  می‌توانند از خدمات این مرکز استفاده کنند و تحت آموزش و سنجش اساتید مرکز حفظ قرآن اوقاف به صورت غیرحضوری قرار گیرند.
حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در آیین افتتاح این مرکز اظهار کرد: استفاده از روش‌های نوین و امکانات روز، زمینه فعالیت‌های قرآنی را افزایش داده و امکان استفاده همگان از فرصت‌های آموزشی را مهیا می‌سازد.
وی با بیان اینکه اقتضای فعالیت در فضای مجازی گسترده و نامحدود بودن آن است، گفت: در آموزش مجازی امکان حضور و آموزش افراد بسیاری وجود دارد، بنابراین با توجه به این موضوع تعداد شرکت‌کنندگان در دوره نیز بیشتر خواهد شد‌.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه عمل به قرآن مهمترین هدف قیام عاشورا بود، تصریح کرد: اگر قرآن نبود قیام عاشورا نیز نبود، چرا که حضرت زینب (س) در خطبه‌های ایرادی خود فقط از آیات قرآنی صحبت کردند و بر عمل به آن تأکید کردند.
وی با اشاره به اینکه فعالیت مجازی در حوزه قرآن کریم باید گسترده و حساب شده باشد، تأکید کرد: باید از طریق فضای مجازی امکانی فراهم کنیم که یک بانوی علاقه‌مند به حفظ قرآن کریم که فرصت حضور در کلاس‌های حضوری را ندارد از طریق فضای مجازی در این کلاس‌ها شرکت کند.
حسینی به توسعه عدالت در بهره‌مندی از امکانات آموزش قرآن تأکید کرد و افزود: گاها کمبود فرصت و وجود برخی از موانع برای استفاده از کلاس‌های حضوری مانع از یادگیری قرآن می‌شود که آموزش مجازی این مشکلات را حل کرده است.
این مسئول با بیان اینکه توسعه مراکز مجازی حفظ قرآن کریم از اهداف و اولویت‌های اوقاف و امور خیریه در کنار آموزش‌های حضوری است، گفت: بر همین اساس در استان‌های متعددی مراکز آموزش مجازی قرآن کریم راه‌اندازی شده است.
انتهای پیام
captcha