اجرای پروژه زیرگذر میدان آزادی کرمان با ۱۰۸ میلیارد تومان
کد خبر: 3792361
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۵

اجرای پروژه زیرگذر میدان آزادی کرمان با ۱۰۸ میلیارد تومان

گروه اجتماعی ــ مدیرعامل مؤسسه عمران شهید رجایی گفت: مبلغ اجرای پروژه زیرگذر میدان آزادی کرمان ۱۰۸ میلیارد تومان است و ۱۰۸ هزار نفر روز در این پروژه کار کردند.

به گزارش ایکنا از کرمان، جواد فلاح، مدیرعامل مؤسسه عمران شهید رجایی عصر دیروز، جمعه، 3 اسفند در مراسم بهره‌برداری از زیرگذر آزادی گفت: پروژه زیرگذر میدان آزادی مهر ماه 94 توسط قرارگاه خاتم‌النبیاء آغاز شد که شامل 2 هزار و 600 متر مسیر رفت و برگشت بوده و 33 کیلومتر شمع به ارتفاع 4 متر در این پروژه حفاری و اجرا شده است.
وی حجم بتن‌ریزی در زیرگذر آزادی را 120 هزار مترمکعب و آرماتور مصرفی را 15 هزار تن بیان کرد و افزود: حجم خاک‌برداری انجام شده در پروژه زیرگذر آزادی کرمان 225 هزار مترمکعب است.
فلاح به بالا بودن سطح آب‌ها در کرمان به دلیل خاک نفوذ ناپذیر آن اشاره کرد و گفت: بر این اساس پروژه به صورت آب بند احرا شد و پیش‌بینی برای بالا آمدن آب‌های زیرزمینی در سال‌های آینده دیده شده است، لذا زیرگذر آزادی به صورت یک وان بتنی کار شده که در آینده مشکل و دغدغه‌ای بابت نفوذ آب نباشد.
وی با بیان اینکه بتن به کار رفته در زیرگذر آزادی کرمان از نوع پلاستیک و غیرقابل نفوذ است، تصریح کرد: بخش مسقف آزادی 19 هزار و 500 مترمربع و دال کف 25 هزار 600 مترمربع است.
فلاح بیان کرد: مبلغ اجرای پروژه زیرگذر میدان آزادی کرمان 108 میلیارد تومان است و 108 هزار نفر روز در این پروژه کار کردند.
وی به اجرای 9 پروژه توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء در شهر کرمان اشاره کرد و گفت: به همین منظور کارخانه مجهز و با آخرین تکنولوژی در استان راه‌اندازی و پیش‌بینی شد.
مدیرعامل مؤسسه عمران شهید رجایی با بیان اینکه در سه ماه آینده پروژه تکنیکال و زیبا و پل خاص ابوذر را افتتاح خواهیم داشت، ادامه داد: تقاطع شهید بادپا در سال آینده عملیاتی می‌شود و تقاطع‌های امیرکبیر و هوانیروز هم در مرحله بعد قرار می‌گیرند.
فلاح اظهارکرد: با ورود قرارگاه خاتم به کرمان در راستای اجرای پروژه‌های عمرانی، در ابتدا 450 نیرو اشتغال ایجاد شد که کمتر از دو تا سه درصد آنها به دلیل انتقال تکنولوژی غیربومی بودند.
وی با بیان اینکه پیمانکاران و تامین وسایل از استان کرمان انجام شده است، گفت: بعد از اجرای پروژه‌های انجام شده رسوب دانشی در این شهر خواهیم داشت و می‌توانند ادامه کار را داشته باشند.
فلاح با بیان اینکه قرارداد قرارگاه خاتم‌الانبیاء به صورت 50 درصد نقد و 50 درصد تهاتر است، تأکید کرد: 160 میلیارد تومان جزو مطالبات قرارگاه خاتم‌ است، اما ما تمام تلاشمان را برای ادامه کار انجام می‌دهیم.
انتهای پیام

captcha