کنگره میرعلی تبریزی «واضع خط نستعلیق» در تبریز برگزار می‌شود
کد خبر: 3792381
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹

کنگره میرعلی تبریزی «واضع خط نستعلیق» در تبریز برگزار می‌شود

گروه فرهنگی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری کنگره علمی و هنری میرعلی تبریزی «واضع خط نستعلیق» در تبریز خبر داد.

کنگره میرعلی تبریزی «واضع خط نستعلیق» در تبریز برگزار می‌شود

محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: در راستای ارج نهادن به مقام شامخ مبدع خط نستعلیق و آشنایی نسل جوان با گنجینه‌های ارزشمند و مفاخر هنری که از سرمایه‌های ملی و معنوی کشور هستند کنگره علمی و هنری میرعلی تبریزی «واضع خط نستعلیق» ۲۳ خردادماه سال ۹۸ در تبریز برگزار می‌شود.
وی هدف از برگزاری این کنگره را اشاعه و ترویج هنر خوشنویسی و فرهنگ اسلامی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری، ایجاد انگیزه و رقابت سازنده بین هنرمندان، تبادل تجربیات مفید و ارزنده بین خوشنویسان کشور، ایجاد زمینه برای علاقه‌مندی جوانان به هنر، ارج‌گذاری به مفاخر و هنرمندان و شناسایی و معرفی استعدادهای هنری در این عرصه عنوان کرد.
محمدپور تصریح کرد:‌ کنگره یاد شده در دو بخش علمی و هنری برگزار می‌شود که بخش علمی پذیرای مقالات علمی در قالب محورهایی شامل‌ میرعلی تبریزی واضع خط نستعلیق و شاگردان و رهروان او، خط نستعلیق و هویت ایرانی ـ اسلامی، تبریز خاستگاه خط نستعلیق و بزرگان نستعلیق نویس تأثیرگذار تبریزی، مفاخر نستعلیق‌نویس ایران و جهان، زیبایی‌شناسی خط نستعلیق و خوشنویسی مکتب تبریز است.
وی افزود: همچنین در بخش مقالات علمی، هر شرکت‌کننده مجاز به ارسال حداکثر دو مقاله بوده و مقالات بایستی دارای چکیده، مقدمه، متن و نتیجه‌گیری باشد و مرجع‌نویسی درون متن و فهرست منابع به‌صورت علمی درج شده باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، آخرین مهلت دریافت مقالات را ۲۰ اردیبهشت ۹۸ اعلام کرد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا تاریخ یاد شده از طریق سایت انجمن به نشانی www.miralitabrizi.ir ارسال کنند.
وی گفت: بخش هنری این کنگره شامل بخش رقابتی و بخش کارگاهی است‌ که بخش رقابتی شامل دریافت آثار منظوم و منثور خوشنویسی به خط زیبای نستعلیق و نقاشی‌خط در مورد اشعار و مطالبی است که در رابطه با میرعلی تبریزی سروده و گفته شده است و بخش کارگاهی به‌صورت دعوتی و با حضور هنرمندان خوشنویس دارای مدرک فوق ممتاز و ممتاز داخل استان برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به شرایط ارسال اثر به بخش رقابتی،‌ تصریح کرد:‌ شرکت در جشنواره با ثبت‌نام و ارسال حداکثر ٣ اثر از طریق پایگاه اینترنتی WWW.miralitabrizi.ir خواهد بود.

انتهای پیام

captcha